З аключението, до което стигат експертите на британското издание WhatCar?, е, че модерните автомобили, разчитащи на безключов достъп (keyless entry system), е много по-лесно да бъдат откраднати от автомобилите, разчитащи на конвенционалното заключване и стартиране.
Безключовият достъп се предлага като начин за повишаване на комфорта за собствениците на автомобили, които могат да отворят вратата и стартират двигателя, без да се налага да вадят дистанционното от джоба или чантата си.
Но това удобство превръща кражбата на колата ви в детска игра за специалистите в сферата. За да може да влезе в колата и стартира двигателя, системата за безключов достъп и стартиране излъчва постоянно код (или серия от кодове), които се улавят от вградена антена в автомобила, когато ключът е достатъчно близо до автомобила.
Крадците използват сканиращи устройства, за да засекат кода от дистанционното ви управление, дори когато не сте близо до колата си. Те просто трябва да се приближат на 5 до 6 мета от вас. След това този код се прехвърля към друго устройство, което вече е близо до колата. Веднага след като кодът бъде повторен, вторият крадец може да влезе, да натисне старт бутона и да потегли.
Тестовете на британското издание показват, че горната процедура отнема 10 (!) секунди (пет за влизане и 5 за стартиране), след което DS3 Crossback потъва в неизвестното.
Останалите системи за сигурност стават излишни, защото автомобилът си мисли, че собственикът влиза и потегля. Това прави колите със система за безключов достъп много по-лесни за кражба спрямо моделите със стандартно заключване и стартиране. При тях крадците се нуждаят от около 2,30 мин, за да потеглят.
Някои производители взимат мерки, които да затруднят кражбите. Audi, BMW, Ford и Mercedes въведоха сензор за засичане на движение в някои модели, която засича дали дистанционното се е било в покой известно време, след което го деактивира, за да не излъчва кода. След като дистанционното помръдне, кодът започва да се излъчва отново.
Jaguar Land Rover имат друг подход, оборудвайки част от моделите си с технология за ултра широка радио честота, която излъчва кода в много широк честотен диапазон, за да не могат крадците да уловят сигнала.
Британците правят опит за колко време ще отворят седем модела, като тук участват Audi TT RS, Mercedes-Benz A-Class, Land Rover Discovery и Discovery Sport, Ford Fiesta, BMW X3 и споменатият DS3 Crossback. Всички те са оборудвани с т. нар. keyless entry.
Най-лесно се крадат (ако безключовият достъп е стартиран) Audi TT RS и DS3 Crossback, за които крадците се нуждаят от 10 секунди. При BMW X3 това време е 40 секунди, което важи и за влизането в салона на Ford Fiesta. На шофьорското място на Land Rover Discovery се влиза за 20 секунди, но не са успели да стартират двигателя. За влизане в Discovery Sport са нужни 10 секунди и още 20 да отпрашат. Засичането на сигнала на Mercedes-Benz A-Class отнема 30 секунди, а за стартирането на двигателя и изчезването – още 20.
Автомобилната промишленост влиза в тежка криза