А нализатори вярват, че 2018 година ще влезе в историята с факта, че това ще е върховната година за двигателя с вътрешно горене, което означава, че търсенето на ДВГ ще започне да спада от тази година.
"В началото на 2018 година имахме по-оптимистична перспектива за световния пазар”, заявява за Financial Times Фелипе Муноз, анализатор на световния пазар за Jato Dynamics. „Това се промени през последните шест месеца на годината.”
Прогнозите към януари 2018 г. са, че търсенето на конвенционални автомобили с двигатели с вътрешно горене ще продължи да расте до 2022 г. Спадът на търсенето на трите основни пазара в Китай, Европа и САЩ означава, че ръстът през 2018 г. няма да е толкова голям, колкото се е очаквало предварително, а през идващите години търсенето най-вероятно ще спадне още повече.
Муноз коментира, че "вероятно продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене ще достигне върха през 2018 г., изхождайки от продажбите през октомври и очакванията за ноември и декември”.
„Продажбата на автомобил с двигател с вътрешно горене на клиентите – тук вече няма да има ръст в бъдеще”, допълва историята на FT Аксел Шмид, анализатор за Accenture.
Спадът на търсенето се дължи на търговската война между САЩ и Китай, стриктните стандарти за вредните емисии в Европа, Брекзит и много други. Спадът на реалния доход на средния американец също може да се отнесе към намаленото търсене на ДВГ в Северна Америка, макар очакванията да са, че световните продажби ще отбележат ръст, когато се публикуват окончателните данни за 2018 г.
Норвегия се приближава до целта: край на ДВГ
Може би откриха спасение за двигателя с вътрешно горене
Дори през 2019 г. световните продажби да нараснат, най-вероятно реализацията на автомобили с ДВГ ще спадне, тъй като Moody's предвижда, че световният дял на електрическите автомобили може да се учетвори до 1,6%. Този процент изглежда смешен, но всяка следваща година той ще расте за сметка на ДВГ, без това да означава (в никакъв случай), че песента на двигателя с вътрешно горене е изпята. Просто целият анализ на FT се крепи около това, че 2018 г. е завършила с връх в продажбите на ДВГ, след който логично следва спад.
Предстои да видим дали това ще се случи, но определено заявките на компаниите са, че ще станем свидетели именно на подобен процес. Тепърва започва моделното електрическо разгръщане на различните марки, които ще отнемат все повече от дела на конвенционалния автомобил.
Tesla се превърна в масов производител
Кларксън определи Топ 5 на най-лошите коли за 2018-а
Great Wall пусна електромобил за 15 000 лв. с пробег близо 310 км