Д окато определени политици (и не само) тръбят, че търсят инвеститор за производството на автомобила у нас (което силно се съмнявам, че някога ще стане), BMW си намери площадка за ново производство. След като инвестира масивно в САЩ, Мексико и Китай, BMW Group обръща поглед и към европейския пазар. През миналата година тук компанията продаде 1,1 млн. автомобила, което представлява 45% от общите продажби на групата. Не само това, но за периода януари-юни 2018 г. доставките на континента са скочили с 1,2% спрямо същия период на миналата година, което се равнява на 560 00 коли.
За да задоволи глада на клиентите за модели на BMW Group, край Дебрецен, Унгария, ще бъде построен нов завод, в който ще бъдат инвестирани 1 млрд. евро. Максималният годишен капацитет на тази производствена мощност ще възлиза на 150 000 автомобила.
За момента BMW не конкретизира какво ще произвежда в Унгария, дали става въпрос за конвенционални или електрифицирани автомобили, или дали двата вида няма да бъдат качени на една поточна линия. Изборът на Дебрецен е натежал заради добре изградената инфраструктура, а също и заради близостта му до веригата от доставчици. Освен това, BMW няма да срещне трудности с наемането н необходимия квалифициран персонал.
Тук е мястото да кажем, че в Унгария заводи имат още Audi, Mercedes и Suzuki. Строежът BMW ще започне през второто полугодие на тази година. През миналата година Групата е закупила материали и услуги в размер на 1,4 млрд. евро от своите унгарски партньори, което е още един сериозен фактор в полза на строежа на нов завод в страната.
Германските производствени мощности също не са оставени на заден план, тъй като през тази година BMW Group ще вложи в тях над 1 млрд. евро, за да ги подготви за електрическото бъдеще на марката.
SUV продажбите ескалират, Volkswagen продава най-много в Европа
Параметрите на електрическия Porsche Taycan са впечатляващи
Този човек притежава 114 Golf-а. Не е перничанин, а австриец