Volvo представи две промени - C40 Recharge e с единичен електромотор, а XC40 - с фейслифт.
Те са братя и по братски са обновени в началото на тази година, в която шведската марка си постави амбициозни цели по отношение на електромобилите - след успешната 2021 г.
При С40 голямата новост е, че задните два електромотора са заменен с един - по-практичен и разположен отпред. Той е с батерия с 69 kWh, като с едно зареждане може да измине до 434 км. А батерията може да се зареди бързо от 10 до 80 процента за 32 минути.
В предишния си вариант C40 Rechargе имаше дуо отзад с по-голяма батерия (78 kWh), като максималният пробег след свързване с колонка бе между 338 и 420 км.
Volvo C40 Recharge
Volvo не съобщава повече технически данни на този етап. С двата електромотора максималната мощност беше 402 к.с. и 660 Нм макс. въртящ момент.
При XC40 Recharge промените са повече, като се почне от екстериора. Има нова броня и решетка. Така електрическата връзка между братята се подчертава още повече, а и с всички останали EV в гамата.
Нови са предните LED светлини. Те са настройват автоматично спрямо трафика на пътя. Освен че шофьорът и спътниците му в XC40 виждат по-добре, фаровете щадят останалите участници в движението.
Има нови цветове вътре и вън. И промени в интериора, който вдига нивото и предлага повече възможности за персонализация. И тук няма техническа информация, но може да се предполага, че въпросната конфигурация с един електромотор, валидна и досега за XC40 (231 к.с.) ще е въпросната за C40 Rechargе. Като тук тандемът си остава.
Наскоро Volvo обяви, че до 2030 г. ще изостави двигателят с вътрешно горене. До средата на десетилетието ще бъдат представени пет напълно нови EV.