Д изайнът на 7,5- и 12-тонните Volta Zeros е дело на братинското Astheimer Design, докато инженерингът е поет от Volta Trucks. Новите камиони следват близка, но еволюционна връзка с по-големия 16-тонен модел, който е в процес на интензивно инженерно развитие и тестове преди първите клиентски доставки тази година.
Двата по-малки камиона са визуално идентични отпред, като 12-тонният модел е с по-дълго шаси и кабина, което налага втори комплект задни колела, за да може да се поеме по-голямото натоварване.
Липсата на традиционния двигател с вътрешно горене е позволило на дизайнерите да конструират иновативна шофьорска кабина. Водачът на Volta Zero има 220-градусова пряка видимост около автомобила. Този панорамен обзор през почти напълно остъклената кабина повишават сигурността. Традиционните огледала са заменени от камери за обратно виждане, а 360-градусовата камера дава обзор от „птичи поглед” на заобикалящата автомобила среда.
Водачът седи много по-ниско от колегите му в камионите с традиционно задвижване, като линията на нивото на погледа е на височина около 1,8 метра. Така водачът много лесно вижда пешеходците и другите участъци в движението. Освен това той седи централно в кабината, така че може да влиза и излиза от двете страни на камиона.
За жалост от компанията не споделят никакви технически данни за моделите.
Към момента знаем, че 16-точният Volta Zero предлага пробег от 150 – 200 км на ток. През ноември 2021 г. Volta Trucks обяви най-голямата в Европа покупка на електрически камиони с поръчката на DB Schenker за 1470 камиона. След това Petit Forestier поръча 1000 бройки. Към момента Volta Trucks има поръчки за около 6000 автомобила, равняващи се на около 1,3 млрд. евро.
През 2024 г. ще бъде пусната пилотна флотилия камиони за тестове Компанията цели да продава годишно по над 27 000 камиона, като през 2023 г. трябва да се появи и 18-тонен камион.