В продължение на години множество институции по света постоянно обясняват колко важни са електрическите автомобили и инфраструктурата за тях. Но това сега рязко се променя, след като новата администрация на американския президент Доналд Тръмп практически сложи край на EV прехода.
Тръмп обяви, че ще премахне квотите и забраните за продажба на нови коли с ДВГ, а вече започна и активна „чистка“ на тези автомобили в държавните институции, съобщава The Verge. Процедурата се движи от Администрацията за общи услуги (GSA) – институцията, която се грижи за поддръжката на сградния и материален фонд на държавните агенции, министерства и т.н. Това включва и транспортните средства.
GSA е изпратила известия до институциите, че започва процес по разпродаването на служебните електрически автомобили, защото не са „критично важни“ за изпълнението на задачите на институциите. Освен това ще бъдат изключени и всички зарядни станции на територията на държавните учреждения. Те осигуряваха места за зареждане на 8000 автомобила – държавни и лични на служители.
Процедурата по изключването на зарядните станции започва още тази седмица. Разпродаването на служебните EV ще бъде по график. Където има допълнителни договори с външни доставчици на услуги, например за някои зарядни, те ще бъдат оставени да изтекат и след това няма да бъдат продължавани.
Това практически е пълно обръщане на политиката за електрификация, която въведе предишният президент Джо Байдън. По данни на GSA, към март 2024 г. са били поръчани над 58 000 електромобила и е имало планове за инсталиране на още 25 000 зарядни, като допълнение към съществуващите 8000. Стратегията целеше над половината от всички служебни на правителството (около 650 000 броя) да бъдат заменени с EV. Това вече е отмненено.
Някои федерални агенции са независими от GSA и сами управляват сградния и автомобилния си фонд. Засега техните EV инициативи остават, освен ако не получат отделни разпореждания или не решат самостоятелно. Много от тези агенции използваха зарядните на GSA, така че сега те ще трябва или да инсталират свои, или също да сменят автомобилите. Малко вероятно е да купят свои, имайки предвид политиката на Тръмп, който назначи Илон Мъск именно да преразглежда и оптимизира всички разходи на държавните институции.