Митата на Тръмп носят „много разходи и много хаос“

Думите са на шефа на Ford, а те идват на фона на заплахата от страна на Тръмп, който тези дни каза, че може да наложи до 100% мито на автомобилите от Канада

Пламен Георгиев,
Доналд Тръмп

Getty

И зглежда, че главният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли, не е голям фен на пакета от тарифни предложения на президента Доналд Тръмп. Шефът на „Синия овал“ по-рано предупреди, че отрязването на Китай би било грешна стъпка за американската автомобилна индустрия.

Сега притесненията на Фарли са съсредоточени върху предложените мита върху вноса от Мексико и Канада. Говорейки пред Reuters, главният изпълнителен директор казва, че вярва, че целта на президента Тръмп е да укрепи американската автомобилна индустрия, но даде да се разбере, че текущата политика с налагане на мита е въвела „много разходи и много хаос“ в картината.

Ford търси начини за изграждане на инвентар преди въвеждането на предложените мита. Досега 25-процентното мито на президента Тръмп върху стоки от Мексико и Канада беше отложено до март, което даде на индустрията глътка въздух. Но много автомобилни производители в САЩ сега трябва да се подготвят за реалност, при която някои от най-евтините им модели са изправени пред по-високи мита върху вноса.

А ситуацията изглежда, че може да стане още по-драстична, след като Доналд Тръмп заплаши, че може да наложи до 100% мита на вноса на коли от Канада.

Ако погледнете Канада, Канада има много голяма автомобилна индустрия. Откраднаха ни я. Откраднаха я, защото нашите спяха. Ако не сключим сделка с Канада, ще наложим големи мита върху колите. Може да са 50 или 100 процента, защото не искаме техните коли. Искаме да правим колите в Детройт“, каза Тръмп в последното си интервю.

Докато Тръмп желае по-добро търговско споразумение и очевидно повече работни места в САЩ, експертите от индустрията не са толкова сигурни, че това е мъдър ход. „Миналата седмица, когато мислехме, че ще получим 25% мита за всичко, включително автомобили и части, казах, че веднага щом тези мита влязат в сила, в рамките на една седмица, индустрията ще бъде затворена“, каза Флавио Волпе, президент на Асоциацията на производителите на автомобилни части. „Това ще доведе до спиране на производството от американските автомобилни компании“, каза той пред Global News.

През 2024 г. около 2,19 млн. автомобила, продадени в САЩ, са внесени от Мексико, като 717 000 автомобила са произведени в Канада. Въпреки че Ford е американска марка, някои от нейните ключови модели, като Bronco Sport, Maverick и Mustang Mach-E, се произвеждат на юг от границата.

Според CNBC главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли е каза пред репортери: „Президентът Тръмп говори много за това да направи нашата автомобилна индустрия в САЩ по-силна, да донесе повече производство тук, повече иновации в САЩ и ако тази администрация успее да постигне това, то ще бъде едно от най-значимите постижения. Досега това, което виждаме, са много разходи и много хаос.“

Източник на статията: carscoops.com

мита Доналд Тръмп Джим Фарли Канада