Д окато чакаме нов кандидат да строи завод за автомобили, у нас се случи нещо, което сме виждали веднъж преди това, макар идеите на Росен Даскалов и Теодосий Теодосиев да са коренно различни. В края на миналата седмица се състоя премиерата на спортния български електромобил Kinetik 07. Събитието се проведе в сграда "Джон Атанасов" в София Тех Парк, като зад проекта стоят Теодосий Теодосиев и Костадин Костадинов (дизайнер).
Първоначалната идея на двамата е да направят електрическа версия на легендарния Lotus 7, но постепенно стигат до по-различна концепция. А тя е да направят своя кола, по-голямата част от която да е родно производство. Резултатът е, че над 90% от софтуера е написан във Варна, а над 90% от частите са правени на най-големия 3D принтер на Балканите, останалите са карбонови и алуминиеви. Шасито е на британската Caterham. В момента компанията търси начин за типово одобрение в Щатите, а не традиционното британско за такъв тип марки.
Ето и цифрите. Мощността на електромотора YASA е 480 kW (653 к.с.), а максималният въртящ момент 800 Нм. Не се казва нищо за батерията, нито подробности за зареждането й. Създателите на 07 обаче заявяват, че тяхното отроче ускорява до 100 км/ч за 2,7 секунди. На водачите ще се предлагат режими Eco и Race. Окачването е адаптивно с амортисьори Ohlins, спирачките Brembo. Концентрацията на създателите на модела е била насочена към създаване на максимално опростен и олекотен автомобил, който да предлага изключителни емоции зад волана.
Идеята е да се направи лимитирана серия от 8 бройки, като ще се тества потенциалът на Kinetik 07 първо в Калифорния, а след това и по френската Ривиера.
Законодателят Nissan Juke се изправя срещу всички
250 експоната, 13 е-коли, 1 чисто нов автомобил за най-големия щастливец