Старите батерии може да се окажат полезни

Nissan Leaf e plus

, Nissan

Nissan Leaf e plus

К ак ще се рециклират старите батерии от електромобилите? Това е сред най-големите притеснения, свързани с електрическата вълна, която залива автомобилната индустрия. Към момента е-колите съставляват 1,5% от продадените общо 86 млн. нови автомобила през 2018 г., но този процент тепърва ще се увеличава.

Част от отговора дава американският индустриален конгломерат Eaton, който използва стари батерии от Nissan Leaf, за да захранва сгради. Сега американците водят преговори със собствениците на шест европейски футболни стадиона да им помогнат в захранването на техните мощности.

Eaton твърди, че пазарът в момента е нишов, но очаква да се разрасне до 20 пъти в следващите 3 години. В Европа, Близкия Изток и Африка потенциалната пазарна оценка на този пазар се оценява на $2,3 млрд. до 2025 г.

Eaton взима клетките от батериите на върнатите в Nissan електрически автомобили Leaf, препакетира ги в нови блокове, продукт, който нарича xStorage, след което използва батериите за съхранение на електричество в индустриални и жилищни сгради.

Nissan

Компанията вече е оборудвала Johan Cruyff Arena, легендарният стадион на футболен клуб „Аякс”. Последният проект е на стадиона Bislett в Осло, който отчасти се захранва от соларни панели.

Големият конкурент на Eaton е Tesla, която също има подобен бизнес. Затова Eaton бърза с преговорите с различни автомобилни производители, но без да се посочват имена.

Eaton твърди, че xStorage е 20% по-евтино от нова батерия, а всеки Nissan Leaf може да бъде донор за четири такива блока.

BMW също вижда потенциал в този бизнес. Баварците използват стари батерии от електрическия i3, за да съхраняват електричество, генерирано от ветрогенератори.

Citroen спира C4 Cactus след две години

Картел прати партида с дрога към Ford

MINI Clubman: британска елегантност и мощ

Източник на статията: Vesti.bg

Nissan Leaf електромобили Eaton