Skoda показва какво може, когато не се съобразява с нищо: Enyaq RS Race

Кротката марка знае как да се забавлява

Мартин Дешев,
skoda enyaq race

Skoda

К азват, че тихите води са най-дълбоки и в някои отношения определено е така. Например Skoda. Компанията е известна със своите практични и комфортни коли, които са приятни за каране, но не са спортисти и не претендират да са.

Това обаче не означава, че Skoda не знае как да се забавлява. Компанията има доста успешно представяне в рали шампионатите, където състезателните версии на Fabia бележат множество победи. Но и там трябва да се съобразява с ограничения и правила.

Skoda

Какво може да се получи, ако инженерите се развихрят без да се притесняват от нищо? Получава се Enyaq RS Race.

Колата започва своето съществуване като стандартен Enyaq. Олекотена е с 316 кг., като са премахнати голяма част от интериора и по-тежки елементи са заменени с олекотени компоненти и био композитни материали.

Задвижването е запазено стандартно. Батерията е същата, както и електромоторът. Дори и максималната скорост е 180 км/ч.

Skoda

Но целта на Enyaq RS Race не е висока скорост на права, а в завоите. Интериорът е вдъхновен от Fabia RS Rally2, като е добавена хидравлична ръчна спирачка, спортни седалки и волан и всичко необходимо за рали състезания.

Колата е снижена със 70мм до 116мм (в зависимост от настройките), а стъпката е по-широка със 72мм отпред и 116мм отзад. Използвани са регулируеми спортни амортисьори и пружини.

Skoda

Enyaq RS Race е плод и на иновации. Карбоновите елементи са заменени от био композитни материали, като някои от тях са изработени чрез 3D принтиране. Това намалява вредните емисии при производството и запазва здравината на компонентите.

Шасито също е било преработено с ревизирана геометрия „и други модификации“. Добавени са и карбон-керамични спирачки и олекотени спортни джанти.

Skoda

Резултатът от всичко това е кола, която може да дрифтира с лекота на всякакви настилки. И може да спринтира до 100 км/ч за 4,6 секунди.

„Изобщо не се усеща като SUV“, казва и тест пилотът на Skoda Motorsport Оливер Солберг, който е сред първите, имали възможност да покарат автомобила. Засега колата остава една бройка, която компанията описва като „изключително забавна“, но и като пример как ДНК от моторните спортове може да се пренесе към шосейните коли и как електрическото задвижване може лесно да се впише в състезанията.

коли автомобили електрически автомобил електромобили спортни коли Skoda