О бикновено бързото развитие на даден пазар се приема за нещо хубаво. Според изпълнителния директор на Volkswagen Group за Китай, Ралф Брандщатер, това обаче може да не е точно така за пазара на електрически автомобили.
По време на реч, част от Китайския автомобилен форум 2023, Брандщатер заявява, че пазарът на електромобили „прегрява“, съобщава Autocar. „В момента има над 120 производители на електрически коли. През 2023 г. ще бъдат пуснати около 150 нови модела. Интензивната конкуренция и високите цени на батериите водят до сериозен икономически натиск. Успехът в краткосрочните продажби изисква екстремни капиталови инвестиции“, казва той.
Според него в момента много от стартиращите компании, които са влезли в този сегмент преди няколко години, сега изпитват сериозни трудности. Част от тях са на път да фалират, а други се нуждаят спешно от инвестиции. „Пазарът прегрява. Започва консолидиране с пълна сила“, допълва той.
На пръв поглед ситуацията трябва да положителна за клиентите. Сериозната конкуренция е довела до сериозни отстъпки, но според Брандщатер, ползата е временна. В дългосрочен план това ще е в ущърб на интересите на клиентите, казва той. „Те няма да могат да получават услугите от закритите брандове или ще усетят сериозна загуба на стойност на колите, които са купили“, предупреждава той.
Брандщатер коментира, че Volkswagen поставя печалбите на първо място и „няма да участва в нездравословна пазарна конкуренция, за да постигне краткосрочен ръст на доставките“. Той допълва, че засега компанията не планира да се отказва от моделите с традиционни двигатели в Китай въпреки спада на продажбите им там. Дори планира 17 нови модела само с ДВГ, отделно от хибриди и електромобили до 2030 г.