С поред Rimac, Nevera е GT, който чупи рекорди, а не автомобил, създаден с една единствена мисъл: динамика. Е, подопечните на Мате Римац решиха да ни покажат на какво наистина е способна Nevera, когато цифрите за ускорение са основното водещо в разработката. Да посрещнем Nevera R: 2136 к.с., 416 км/ч максимална скорост, олекотена, снижена и дарена с огромно антикрило.
Nevera R предлага всичко, което може и трябва да се очаква от хардкор машина за писта: тя е по-лека, по-мощна и по-фокусирана. „Обикновената“ Nevera впечатлява със своите 1900 к.с., но тук са добавени още 236, а четирите електромотора черпят енергия от батерия от ново поколение с капацитет 108 kWh. За момента от компанията не казват колко килограма са успели да свалят от теглото.
Но явно са успели, защото динамичните параметри на тази кола са потресаващи. Nevera R ускорява до 100 км/ч за 1,81 секунди, до 200 км/ч за абсурдните 4,38 секунди. За драг е особено важен параметърът ¼ миля, като тук на Nevera R са необходими 8,66 секунди.
Това е едва вторият уличен автомобил в клуба с над 2000 к.с. след Koenigsegg Gemera.
Динамичните параметри на Nevera R:
Максимална скорост: 412 км/ч (с контрол от производителя)
0-100 км/ч: 1,81 сек
0-200 км/ч: 4,38 сек
100-200 км/ч: 2,46 сек
0-300 км/ч: 8,66 сек
¼ миля: 8,23 сек
Ускорението обаче не е цялата история. Подготвяйки се да разбие рекорди, Nevera R залага на аеродинамиката. Новият аеро пакет включва фиксирано крило, голям дифузьор и по-дълбок преден лип. Гумите са Michelin Cup 2. Програмата All-Wheel Torque Vectoring е пренастроена, за да се възползва от допълнителното механично и аеро сцепление, докато кормилната система е усъвършенствана за по-добра реакция. И накрая, ново поколение въглеродно-керамични спирачки разполагат със силиконов матричен слой за подобряване на цялостното представяне.
Всичко това е довело до подобряване на времето за обиколка на „Нардо“ с 3,8 секунди. Очакванията са, че Nevera R би трябвало да завърти обиколка на „Нордшлайфе“ за под 7 минути, което ще бъде ненормално постижение. Остава да дочакаме момента, в който това ще се случи.