П рез февруари регистрациите на нови автомобили в ЕС достигна най-ниското си ниво от 42 години насам. През най-късия месец на годината бяха регистрирани 794 600 автомобила, което е спад от 5,4% спрямо миналата година, но 25% по-малко спрямо февруари 2020 г. и цели 30% под регистрациите през 2019 г.
На този фон регистрациите на електромобили в ЕС през февруари са скочили със 77% до 87 400 бройки, което представлява рекорден пазарен дял от 11%. Той нараства до 19,5%, когато се включат и плъг-ин хибридните автомобили. Миналата година по това време процентът е бил 13,4, а през 2020 г. едва 6,3.
Класацията при електромобилите води Tesla с почти 15 800 продажби, скок от 188% спрямо февруари 2021 г. Model 3 и Model Y са двата най-продавани електромобила на Стария континент за февруари.Третото място, изненадващо, е за Fiat 500 с 3800 бройки, ръст от 74%. Следва Kia e-Niro, чийто продажби са нараснали с 29% до 3500 бройки, задълбава в статистиката Motor1.com.
Следващите две позиции са за Hyundai Ioniq 5 и Hyundai Kona Electric, изпреварвайки такива конкуренти като Renault Zoe, Volkswagen ID.4, Skoda Enyaq и Mini Cooper SE.
Сред електрическите модели, налични преди една години, е интересно да се видят огромните ръстове, постигнати от няколко от тях. Citroen C4 е начело с нарастване на реализациите с 221%, следван от Audi E-Tron GT със 125%, Mini Hatch electric (92%), Mercedes EQC (92%), Volvo XC40 (91%), Mercedes EQV (89%), Porsche Taycan (73%) и Polestar 2 (72%).
Важността на електромобилите е особено ясно изразена при Hyundai. Цели 25% от общите продажби на марката през февруари са били на е-коли. При Kia този процент е бил 23%, при Peugeot - 18. На другия полюс е Toyota с едва 4% е-коли, 9% при Citroen и 10% при Skoda. Сред премиум марките процентът нараства до 32 при BMW и 34 при Mercedes.