Е кологията, в частност декарбонизация на компанията, е в основата на екшън плана NEXT LEVEL – SKODA STRATEGY 2030. В допълнение към ускоряването на електрификацията на гамата, фокусът се поставя върху устойчивото производство.
Започваме с вече известното. До 2026 г. Skoda ще представи три нови електромобила. Целта на марката е да увеличи дела на продажбите на електрически автомобили в Европа до над 70% до 2030 г. Успоредно с това трябва да бъде постигната и друга цел: да се намалят емисиите CO2 на цялата моделна гама с над 50% в края на десетилетието спрямо 2020 г.
От този май Skoda произвежда батерии за автомобилите, базирани на платформата МЕВ. Настоящият капацитет в Млада Болеслав е за над 250 000 бройки годишно, но той трябва да нарасне до 380 000 до края на 2023 г. Те се монтират в Enyaq iV. Батериите се използват и от модели на Volkswagen, Audi и SEAT.
Чешката компания все повече започва да разчита на възобновяеми източници на енергия за процеса на производство, като по този начин значително намалява вредните емисии. До 2030 г. и трите чешки завода ще се СО2-неутрални до 2030 г., т.е. няма да отделят вредни емисии в процеса на производство. Заводът на марката в Индия ще постигне това през 2025 г.
Върху покрива на завода в Млада Болеслав се изгражда третият по големина соларен парк в Чехия. Неговите почти 6000 соларни панела ще генерират над 2200 MWh годишно.
Успоредно с това компанията ще увеличи използването на естествени, рециклирани и рециклируеми материали като тези, използвани в концепцията VISION 7S. В допълнение към метала и стъклото, рециклирана пластмаса вече се използва в новите автомобили. Следващите стъпки включват композитни материали, направени от пластмаса (за Enyaq iV и Karoq се предлагат тъкани за тапицерията, изработени от до 70% рециклирани РЕТ бутилки) и влакна от захарно цвекло или тръстиково растение Miscanthus. Проучва се и използването на оризови люспи, конопени, коркови и кокосови влакна.