Peugeot E-5008 дава на клиентите това, което всемогъщата Tesla Model Y не може

Може би предполагате, че става въпрос за пробег? Не, макар този на френския модел да е до 660 км, говорим за място за 7 човека (стандартно), опция, която все още не може да предложи най-продаваният електромобил в Европа

Peugeot e5008

Peugeot

Tesla Model Y доминира не само класацията за продажба на електромобили, но и тази за най-продаван модел в Европа за миналата година. Но има едно място, като липсващата люспа в бронята на дракона Смог от „Хобит“, което остава податливо на атака. Именно тук е прицелен новият Peugeor E-5008. В Европа Model Y все още не може да се поръча с опция за трети ред седалки, докато новият модел на Peugeot идва стандартно в 7-местна конфигурация.

Този факт не само ще привлече клиенти към модела, защото масов електромобил в момента със 7 места просто няма (такива са EQS и Kia EV9, но цените им са... високи, меко казано). Този факт ще помогне на Е-5008 да се разграничи и от по-малкия си събрат Е-3008. Защото двата модела, освен по броя седалки, са почти еднакви.

И двата са изградени на платформата STLA Medium и дебютират като електромобил, но вместо да ни карат да чакаме за фибридната версия, както направиха с E-3008, Peugeot реши да лансира електрическата и конвенционалната версии на 5008 едновременно.

Peugeot

За да се помести третият ред седалки, междуосието на Е-3008 е удължено от 2,74 м на 2,9 м, като задното стъкло е изправено. Когато седалките на третия ред се използват, товарното отделение е ограничено до 259 л, което е по-малко от това, което получавате от MINI Cooper. Но сгънат ли се двете седалки отзад, обемът скача до 748 л, което е с 248 л повече спрямо Е-3008.

Като премапнем двете допълнителни седалки и малко по-ръбестото оформление от уравнението, малко неща различават 3008 от 5008. В основата на Е-5008 стои версията с 214 к.с. от един мотор, която ще предлага до 500 км пробег с батерия с капацитет 73 kWh. За повече трябва да се избере версията с 231 к.с. и 345 Нм, он вече с батерия с капацитет 98 kWh. Тук пробегът ще скочи до 660 км. И тук се открива разликата с Е-3008: двата пробега (500 и 660 км) на Е-5008 са по-ниски от тези на Е-3008 (525 и 700 км). Но това е повече от разбираемо, тъй като по-големият модел е и по-тежък, а това няма как да не повлияе на пробега.

На върха на гамата е версията, която добавя е заден електромотор със 109 к.с., за да се стигне до системна мощност от 320 к.с. Тук допълнителното тегло сваля пробега до 500 км, макар батерията отново да е 98 kWh.

Peugeot

И трите модификации са изградени на 400-волтова архитектура, като максималната мощност на зареждане е 160 kW. На такава станция ток за изминаване на 100 км се пълни за 10 мину, а от 20 до 80% батерията се зарежда за 30 минути. Стандартно моделът идва с 11 kW бордно зарядно, но като опция може да се поръча 22 kW такова.

Peugeot

Що касае хибридната страна на 5008, тук също няма изненади: 1,2-литров мотор м 48-волтова мека хибридна система със 136 к.с. Малък електромотор е монтиран в 6-степенната трансмисия с двоен съединител. Той помагал за снижаване на разхода с 15% спрямо 5008 без хибридизация.

Клиентите, които искат пробег на ток, но не искат да купуват чист електромобил ще трябва да изчакат до 2025 г., когато ще излезе плъг-ин хибрид със 195 к.с. В тази версия електромотор (125 к.с.) и ДВГ със 150 к.с. ще гарантират до 79 км пробег на ток.

Вътре, освен двете допълнителни седалки, E-5008 изглежда като своя по-малък събрат. Новият 21-инчов панорамен i-Cockpit идва стандартно в нива на оборудване Allure и GT, както и амбиентното осветление, LED фаровете и др. Изпълнението GT е в двуцветно изпълнение с черен покрив, 20-ки джанти, Алкантара седалки с подгрев и адаптивен круиз контрол.

електромобили Peugeot e-5008