Б яхме подготвени за появата му от Niro EV concept, показан на изложението CES в Лас Вегас през януари. За съжаление серийният модел е заложил на доста по-конвенционалния дизайн, следващ много близо този на стандартния Niro и Niro PHEV. Въпреки това, Niro EV предлага уникална предна броня с по-спортни въздухоотвори, както и оформени като връх на стрела дневни светлини.
Радиаторната решетка, която тук не играе роля за охлаждане, е изпълнена в характерния за електромобилите стил – тя е затворена, за да се намали въздушното съпротивление. В решетката е поместен входът за зареждане на модела с електричество.
Външният облик оформят широкият въздуховод и сплитер под него. Размерът на джантите е 17 цола, а дизайнът им има за цел да намали съпротивлението. Задницата на автомобила е почти непроменена, макар да са монтирани нови броня и вентилационни отвори.
За момента техническите данни са все още недостатъчни. Подобно на Kona EV, моделът на Kia също ще се предлага с две батерии с капацитет 39,2 и 64 kWh. Базовата версия ще предлага пробег от около 240 км, а втората – 380 км към днешна дата, но тече процес на хомологация и компанията предвижда, че реалният пробег ще е около 450 км по цикъла WLTP.
Друга информация почти липсва. Знае се, че моделът ще се предлага със система за избягване на челен сблъсък, асистент срещу напускане лентата на движение, интелигентен круиз контрол и предупреждение за напречен трафик отзад.
Kia има големи надежди за Niro EV, тъй като вече има над 5000 предварителни поръчки, получени за 3 дни през февруари. Компанията съобщи, че през миналата година е продала 23 647 бройки от Kia Niro PHEV.
На мода са китайските електромобили