Б азираната в Мичиган компания Our Next Energy (ONE), в партньорство с BMW, демонстрира пробива за постигане на голям пробег с технологията си с двоен химичен състав. Компанията съобщава, че оборудван iX с нейна батерия е успял да постигне впечатляващите 978,6 км пробег по цикъла WLTP.
Това е приблизително 75% повече от пробега на стандартния iX, чийто пробег е 560 км по европейския цикъл за измерване. Нещо повече, този пробег достига почти до забележителната дистанция, измината от супер аеродинамичния Mercedes EQXX по време на неговия първоначален рекорден пробег (макар след това да го подобри с доста).
Немският голям SUV успя да постигне този резултат с батерията Gemini. Тя комбинира литиево-железно-фосфатни клетки за къси дистанции с клетки с висока плътност без аноди за дълги разстояния.
ONE твърди, че тази комбинация създава пакета с най-дълъг пробег спрямо размера си. В същото време използва 20% по-малко графит и 60% по-малко никел и кобалт спрямо литиево-йонните клетки, създавайки по-устойчива батерия, което би било много важно и за клиентите.
“Електрическите автомобили ще постигнат масовост, когато предложат достатъчно пробег, при който хората ще се чувстват удобно да притежават EV като свой единствен автомобил”, казва Муджиб Ияз, изпълнителен директор и основател на ONE. “Батерията Gemini доказа, че може да удвои пробега на EV и да неутрализира най-голямата бариера пред електрификацията.”
Сега, след като ONE доказа, че технология е ефективна, започва процес на рафиниране на батериите и подготвянето им за масово производство. Компанията планира да подобри ефективността на DC към DC конвертора, който помага да се обединят двата химични състава на клетките, както и да разработи подобрени алгоритми за контрол, за да оптимизира използването им.