MG е легендарно име за британското автомобилостроене, което вече е китайска собственост. Тази година е особено важна за компанията, тъй като именно тя ще бъде на основна почит и тема на Фестивала на скоростта в Гудууд, който е тази седмица.
И марката ще отбележи събитието подобаващо с няколко нови модела. Сред тях е SUV-ът HS, прототипът EX181 и новият Cyber GTS.
Засега атрактивното електрическо супер купе е само прототип. Именно фестивалът ще реши съдбата му, казват главните дизайнери на MG пред Autocar. Реакциите на посетителите и техният интерес към модела ще помогнат на компанията да реши дали да започне производство.
За разлика от неговия предшественик Cyberster, Cyber GTS е много по-близо до готова кола. Дизайнът е практически завършен и серийният модел ще има минимални разлики. Интериорът не е показан, но изглежда, че ще е почти идентичен с този на двуместния Cyberster. Но с разликата, че ще е в конфигурация 2+2 места.
Официално компанията не казва кога може колата да е в шоурумите. Но намекват, че догодина ще е 60-годишнината на B GT и може да е добра идея моделът да бъде почетен с модерна версия.
За разлика от Cyberster, Cyber GTS е планиран само като купе с фиксиран покрив. Той запазва вдигащите се врати от Cyberster, като компанията целенасочено е искала да отличи модела от останалите си предложения. „Имаме много рационални неща в живота си и ни трябват и някои специални моменти“, казва Джоузеф Кабан, един от главните дизайнери на MG.
И това няма да е специален, суперскъп модел. „Не се опитваме да направим суперспортна кола, която да удовлетвори само малък брой хора. Искаме да я отворим за голяма аудитория, както MG винаги е правила“, казва Кабан.
„Има много спорни коли, които са под постоянно и голямо напрежение. Усещат се сякаш всеки момент ще се взривят. Тази е с друг фокус. Да не бързаш. Знаеш, че можеш да караш бързо, но се наслаждаваш и на времето. Можеш да спреш времето“, казва Кабан.
Засега компанията не споделя техническите подробности. Очаква се те да са сходни с тези на Cyberster – около 335 к.с. до 503 к.с. за топ модела и сходни цени. Прототипът е само със задно задвижване, но и това може да бъде променено.