О пределен като най-ефективният автомобил на Mercedes-Benz, концепцията Vision EQXX е много, много повече от демострационен модел. Експерименталният автомобил е предназначен да оцени различни технологии, които в бъдеще ще бъдат вградени в серийните модели на компанията, както самата тя вече обяви.
В основата на този модел стои супер аеродинамична концепция и иновативна батерия с въздушно охлаждане и капацитет 100 kWh. Това трябва да осигури пробег от над 620 мили (1000 км) пробег, при консумация на енергия от 10 kWh/100 см.
Но теоретичните данни са едно, реалните параметри съвсем друго. Затова от Mercedes решават да демонстрират какво наистина може техният EQXX: пътуване от Electric Software Hub (ESH) в Зинделфинген, Германия, до крайбрежния Касис, Франция. Дистанцията е 1008 км (626 мили). Маршрутът включва минаване през Швейцария, оттам през Алпите към Милано, за да се стигне до Лазурния бряг и Касис, близо до Марсилия. Това включва магистрали, първокласни пътища и планински проходи, т.е. сериозна денивелация, като при потегляне температурата е 3 градуса по Целзий, на места достига 17, а на Лазурния бряг, противно на очакванията, температурата е подобна на тази в Зинделфинген. Маршрутът е минат със средна скорост 87,4 км/ч, максималната е била 140 км/ч.
След 12-часово шофиране – включително две 15-минутни почивки за смяна на шофьорите - Mercedes-Benz Vision EQXX пристига в Касис. При пристигането си автомобилът има оставащи 15% заряд на батерията, достатъчни за още около 135 км. Още по-впечатляващо: средната консумация на ток е 8,7 kWh/100 км).
Резултатът от това е, че аеродинамиката е сред основните акценти за бъдещото развитие на електромоболите, а Mercedes вече обяви, че част от технологиите в EQXX ще влязат в серийно производство. Една от тях е батерията с пасивно въздушно охлаждане и уникален химичен състав. Очаква се това да стане през 2024 г. със следващите поколения A- и B-Class, които ще стъпят на новата компактна платформа MMA. Остава да видим какви елементи от дизайна ще бъдат пренесени на конвейра, за да се постигне тази впечатляваща аеродинамика е коефициент на челно въздушно съпротивление от 0,17.