Maserati е сред компаниите, които не се плашат от застоя на интереса към електрическите автомобили. Напротив, компанията обяви, че е уверена в успеха им и затова от 2028 г. ще мине изцяло на ток.
Преходът вече е започнал и новото Grancabrio Folgore е демонстрацията на Maserati, че спортните EV-та могат да бъдат и много емоционални. Именно липсата на достатъчно емоция и атрактивност е сред притесненията на ентусиастите към електрификацията.
Grancabrio Folgore е с три електромотора. Един е за предната ос и два са задната. Общата им мощност е 751 к.с., която всъщност е ограничена. Реално всеки от електромоторите може да развива 402 к.с.
Мощността е ограничена, тъй като батерията е 83kWh и може да разгърне максимум 805 к.с., съобщава Autocar. С подобряването на технологиите при батериите, лимитът може да бъде увеличен.
Засега Maserati казва, че Grancabrio Folgore е с около 90 кг. по-тежка от купето, без това да влияе на поведението на пътя и резултатите. Grancabrio Folgore спринтира до 100 км/ч от място за 2,8 сек. Максималната скорост е 290 км/ч.
Важно за компанията е било да запази Flogore версията максимално близка до тази с ДВГ, затова има същите технологии и възможности, а някои от тях са допълнени специално за EV. Например навигацията може да избира маршрути със зарядни станции по пътя, колата може да учи шофьора на по-икономично шофиране и има доста опции за управление от смартфон.
Компанията изтъква, че колата се прави изцяло в Модена и дава началото на новата електрическа ера, но не казва кога да я очакваме по пътищата.