И ндийската марка Mahindra се подготвя за електрическата ера, представяйки пет електрически концепции, на базата на които ще бъдат развити серийни модели. Те ще бъдат лансирани чрез подмарките XUV и BE. И петте са разработени на платформата Inglo, използваща компоненти от архитектурата МЕВ на VW Group.
Моделите представят новия дизайнерски език на Mahindra, който се нарича “heartcore”. SUV-овете са разделени между две дъщерни марки на компанията – моделите 05, 07 и 09 ще носят емблемата на BE, а E08 и E09 – тази на XUV.
Макар да имат доста сходства в дизайна (тънките LED светлинни подписи и остри ръбове по купето), моделите на BE се отличават с по-футуристичен облик, докато тези на XUV изглеждат по-близо до серийното производство. Презентацията и на петте модела бе под формата на дигитални рендъри, така че за серийни техни версии ще трябва да се почака.
Модулната платформа Inglo използва компоненти от всепризнатата МЕВ платформа на VW Group. Споделените компоненти ще са „електрическото задвижване, батерията и клетките”.
Архитектурата Inglo е съвместима с батерии с капацитет 60-80 kWh, какъвто е и случаят при електрическите SUV на VAG. Mahindra казва, че на зарядна станция с мощност 175 kW батерията ще се пълни на 80% за под 30 минути.
Платформата предлага или задвижване на задната ос с един електромотор със 231 к.с., или с два електромотора и 340 к.с. Тези цифри са по-високи от настоящите предложения от Audi, VW Skoda.
Други акценти от презентацията са полуактивното окачване, технология brake-by-wire, автономност Level 2+ и очаквани 5 звезди за безопасност от тестовете Global NCAP.
Серийните версии на моделите ще бъдат лансирани между 2024 и 2026 г.