К итайският премиум производител на електромобили Nio ще пусне през следващата година нова марка за масови коли, фокусирана в Европа.
Както вече сме ви информирали, Nio Group работи по два проекта - Alps и Firefly, за два достъпни самостоятелни брандове. Това са “работни заглавия”, като окончателните още не са решени.
По-интересното е друго. Подобно на VW Group и Stellantis, китайската компания също иска да предложи модели на стартова цена от около 25 хиляди евро.
Така те ще се изправят на Volkswagen ID.2 за начало.
В Европа определено има по-голямо търсене на по-малки превозни средства, в сравнение с Китай“, каза изпълнителният директор на Nio Уилям Ли пред Autocar по време на салона в Шанхай.
Комби версия на седана ET5 ще е първият автомобил на компанията за Стария свят и тя ще бъде лансирана по-късно тази година. Малко вероятно е обаче Nio да заложи изцяло на малки и компактни возила.
Президентът на Nio Лихонг Кин пък коментира, че новите марки "ще започнат от Европа и след това ще стъпят и на други пазари, включително китайският".
Електромобилите Firefly и Alps ще разполагат с технологията за смяна на батерията на Nio, която позволява на потребителите да я сменят за по-малко от пет минути на специални станции, вместо да я зареждат.
Но тъй като колите ще бъдат по-малки, те няма да могат да използват Nio Swap Stations, което изисква изграждането на отделна мрежа.
Уилям Ли намекна, че намаляващата цена на батериите и новата клетъчна технология ще помогнат на фирмата да произвежда компактни автомобили по-рентабилно, отбелязвайки също, че те ще изискват по-малки батерии от настоящите за луксозните модели на Nio.
Друг ключ ще бъде поддържането на ниски производствени разходи. Моделите Firefly ще бъдат проектирани за европейския пазар, но ще се произвеждат в Китай. Това се отнася и за Alps, които ценово ще застанат между Firefly и Nio.