П рез лятото на миналата година Hyundai обра точките си две концепции - N Vision 74 и RN22e. Тази, която получи повече ласкави оценки, а и копнежи да се превърне в сериен модел, бе N Vision 74.
Както заради ретродизайна и гледащите лошо светлини, така и заради анангардната техника.
За това ще припомним по-долу, но новината сега е, че концептът се приближава до “да” за серийно производство, ако се съди по някои сигнали от последните дни и седмици.
Тил Вартенберг, вицепрезидент на Hyundai за N Brand Management и Motorsport, коментира има ли бъдеще проекта пред The Autopian:
Личното ми желание е да произвеждаме този модел. Първоначално ще ни струва голяма инвестиция, но ако можем да видим тази кола по пътищата и хората я купуват, ще бъда много щастлив.”
Това е много от човек на такава позиция. Още повече, че Вартенберг на свой ред задава въпрос на журналисти в разговора:
Колко бихте платили за N Vision 74, ако бъде произведен?“
Този въпрос не е случайно и емоционално зададен. Понякога автомобилните мениджъри пробват и специализирани журналисти, не само клиенти. Ясно е, че тепърва има много стъпки за одобрение, но това е някакво начало.
N Vision 74 много напомня на Hyundai Pony Coupe от 1974 г. Той никога не вижда бял свят като масово производство, но има огромно значение за развитието на марката, за нейното ДНК. Което ни подсеща и за факта, че преди няколко месеца Hyundai поиска от създателя на концепцията Джорджето Джуджаро да я възстанови.
А това ни светва още една лампичка за светло бъдеще пред N Vision 74.
Колата е с мощност от над 680 к.с. 900 Нм макс. въртящ момент от два мотора на задния мост. Вгражда се 62,4 кВч батерия и 4,2-килограмов резервоар за водород с горивни клетки за генериране на електричество.
Hyundai използва захранване от батерия с водородна горивна клетка - най-модерната, създавана някога от производител. Компанията казва, че системите предлагат по-добра ефективност на охлаждане при това куплиране.
Включването на горивна клетка също така позволява по-кратки спирания за зареждане с гориво/презареждане, при условие че можете да намерите станции за водород. Возилото използва векторизиране на въртящия момент за подобрено завиване и със заредена батерия и горивна клетка. Твърди се, че има пробег от над 600 км.