Отличен 6 за новото поколение Renault Clio

Най-продаваният модел на Режията (с близо 17 млн. продажби) идва напълно преосмислено като дизайн, задвижването също е на ниво

,
renault clio

CarMarket.bg

Н овото, шесто поколение на Renault Clio, е най-важната премиера за Режията през последните години, на която станахме свидетели по време на IAA Munich.

Причината за това е, че то е Златната кокошка за френския производител. Всяко от предишните му пет поколения (първото идва през 1990 г.) е било най-продаваното на марката през годините, за да стигне моделът днес до кота 17 млн. продажби. Нещо повече, настоящия модел е най-продаваният автомобил в Европа за първите шест месеца на годината. Това наследство изисква много от новото Clio. И то не разочарова.

Макар и да напусна изненадващо преди месец, главният дизайнер Жил Видал оставя Clio като най-значимото си наследство от 4-годишния си престой в Renault.

CarMarket.bg

Със силно наклонено задно стъкло и изявена линия на багажника новото Clio се отличава със спортен вид, подчертан от четири задни светлини, вдъхновени от спортните автомобили. Черните арки на колелата подсилват това излъчване, своят дан дават и 18-инчовите алуминиеви джанти (в зависимост от версията) и по-голяма ширина (допълнителни 39 мм). Запазени са скритите дръжки на задните врати, докато контурът на стъклата, под ъгъл към задната част, е усъвършенстван, което прави Clio единственият автомобил в сегмента със скрити уплътнения. Седем са цветовете на каросерията, два от които нови – Absolute Red и Absolute Green.

CarMarket.bg

Промените в интериора са съществени. Като се започне от таблото, което въвежда нови материали и напълно ново зърнисто покритие. Страната откъм пасажера е покрита с текстил (в зависимост от версията), интегрирайки 48-цветно амбиентно, а при Esprit Alpine този текстил е заменен от Alcantara.Т ри са нивата на оборудване: Evolution, Techno и Esprit Alpine.

На таблото е монтиран двоен 10,1-инчов V-образен екран (в зависимост от версията), така че централният екран е ориентиран към водача. OpenR Link с вградени Google услуги присъства за първи път на това ниво в гамата. Клиентите вече ще получават 2 GB безплатни данни на месец в продължение на три години, за да се наслаждават на приложенията, които изтеглят от Google Play. Опционално се предлага аудиосистема Harman Kardon с 410 вата мощност и пет звукови среди, разработени с Жан-Мишел Жар.

Компактният волан на върха на гамата е заимстван от модели от по-висок сегмент. Завъртането му от край до край е намален до 2,6 пъти (от 3,3), като вече там е и бутонът за Multi-Sense. Новият дизайн на седалките използва рециклирани материали, графики в цвят echo и цветни декоративни шевове (в зависимост от версията). Багажникът предлага капацитет до 391 литра (в зависимост от двигателя).

CarMarket.bg

Четири са силовите агрегати, като внимание заслужава върха в гамата, а именно E-Tech full hybrid със 160 к.с. Разработен от Horse Powertrain, той предлага ускорение до 100 км/ч за 8,3 секунди, а вредните емисии са рекордно ниски (89 г/км). Така достигаме и до най-важния параметър, а именно среден разход от 3,9 л/100 км! Това е по-малко спрямо E-Tech full hybrid 145 к.с. и с до 40% по-нисък спрямо конвенционален бензинов двигател. Новото Clio E-Tech full hybrid със 160 к.с. може да се движи в електрически режим до 80% от времето в града и околностите и 1000 км по магистралите.

Патентованата технология на Renault съчетава 1,8-литров 4-цилиндров двигател с директно впръскване, работещ по цикъла на Аткинсън, два електрически мотора, захранвани от батерия 1,4 кВтч, с нова охладителна система и интелигентна скоростна кутия с палцови муфи, без съединител, с адаптирани предавателни числа.

CarMarket.bg

Renault Clio може да се поръча и с 1,2-литров 3-цилиндров двигател Tce със 115 к.с., съчетан или с механична скоростна кутия, или с 6-степенна EDC автоматична кутия с двоен съединител. Това е нещо, което ще зарадва доста клиенти, тъй като EDC прави повторен дебют в гамата на Renault, след като доста дълго време марката не я предлагаше.

Още по-интересното е, че (на по-късен етап) в гамата ще бъде добавен и 3-цилиндров двугоривен агрегат (бензин и пропан-бутан) Eco-G със 120 к.с., с автоматична скоростна кутия EDC и още по-дълъг пробег.

Renault Clio Renault