Hyundai Motor възложи на легендарния италиански дизайнер Джорджето Джуджаро да възстанови концепцията Pony Coupe от 1974 г., която компанията все още смята за корена на своята ДНК като визия.
Корейският производител наема тогава компанията на Джуджаро Italdesign да проектира и разработи компактния хечбек Pony, който по-късно става първият изцяло собствен модел на Hyundai и първата масово произвеждана кола в Южна Корея.
Концепцията Pony Coupe беше представена на автомобилното изложение в Торино през 1974 г., а хечбекът Pony влезе в производство през 1975 г.
Производствена версия на концепцията за купе също беше планирана за Европа и Северна Америка, но проектът беше изоставен през 1979 г., след като Hyundai вече беше похарчила 80 милиона долара за оборудване.
Независимо от това, концепцията Pony Coupe остава изключително важна за Hyundai, коментира главният дизайнер на Hyundai Motor Group Люк Донкерволке в сряда на събитие в Сеул.
Pony Coupe вече вдъхнови Ioniq 5 и N Vision 74 (водородна концепция), както и други нови модели, които предстоят“, каза той.
И сега, предвид всичко това, Джуджаро е получил задача от Hyundai да пресъздаде концепцията. Новото Pony Coupe ще бъде представено идната пролет и ще бъде точно като оригинала.
Възложихме на Джуджаро да даде нов живот на Pony Coupe, защото отговаря на нашата дизайнерска философия „Бъдеще с наследство“, каза Сан Юп Лий, старши вицепрезидент, отговарящ за дизайна на марките Hyundai и Genesis.
Оригиналното Pony Coupe се появява, след като Джуджаро е посетен в Торино през 1973 г. от основателя на Hyundai Жу Йон Чун, който го кани да отиде в Република Корея, за да разбере по-добре плановете му да стане голям автомобилен производител.
Не останах впечатлен от една остаряла фабрика, произвеждаща стари модели на Hillman (отдавна фалирал британски автомобилен производител, бел. ред.), така че президентът Чун ме заведе в Улсан, за да видя корабостроителницата на Hyundai. Тя строеше 250 000-тонен петролен кораб“, спомни си Джуджаро.
Вече впечатлен от това, което Hyundai е постигнал само за три години и половина като корабостроител, Джуджаро приема задачата да разработи семейството модели Pony.
Когато видя какво представлява Южна Корея днес и къде се намира Hyundai в световната класация на автомобилните производители, наистина съм горд, че им помогнах да разработят свои собствени модели“, добави Джуджаро.
В допълнение към първото поколение Pony, правено от 1975 до 1986 г. с 685 800 продадени коли, Джуджаро проектира четири други модела за Hyundai: средноразмерният седан Stellar, пуснат на пазара през 1983 г. и смятан за първия първокласен модел на Южна Корея; компактният хечбек Excel и седанът Presto. Благодарение на тях Hyundai успешно навлиза в САЩ. И, разбира се, големият седан Sonata (1988 г.).