Електрическите флагмани на Opel и DS - Made in Italy

Заводът в Мелфи ще бълва по 400 хиляди коли годишно от средата на десетилетието

DS paint

, DS

Концептуална скица на бъдещ модел на DS.

Б ъдещите електрически луксозни флагмани на Opel и DS ще се произвеждат в завода на FIAT в Мелфи, Италия, разкрива Autonews, позовавайки се на документи на концерна Stellantis.

Стартът на тяхното производство е на насрочен за 2024 г., което автоматически означава, че най-късно догодина ще ги видим като премиери.

Очаква се колата на DS да се нарича 9 Crossback, като сега тя е известна в компанията с кодовото D85. Това е 5-врат автомобил, може би кросоувър, дълъг цели 4,8 метра.

Малко след това, може би дори в началото на 2025 г., на поточната линия трябва да стъпи возило на същата платформа, наследник на Opel Insignia. Тук разработката се нарича OV85.

Те ще са чеда на платформата STLA, предназначена основно за електромобили, но и за коли с двигатели с вътрешно горене. Това прави възможно да се правят едни и същи модели с двата типа задвижване. Докато конвенционалният сега отпадне окончателно до края на десетилетието - поне такива са плановете с днешна дата. И на Stellantis, освен на повечето "играчи" в бранша.

Платформата е подходяща за коли с различна дължина, но най-вече над 4 метра, като батериите им са от 87 до 104 кВ/ч с възможност за изминаване на до 700 км с едно зареждане.

Stellantis обяви нова инвестиция в завода в Мелфи през миналата година. Тогава босът Карлос Тавареш заяви, че там ще се правят четири нови модела. Освен цитираните по-горе два, също насредник на DS 7 Crossback SUV и EV в гамата на Lancia, много вероятно вече спекулираната Aurelia. Последното не е потвърдено официално.

Според документите, в които се надникнали от Autonews, Stellantis крои планове да произвежда по 90 хиляди коли от четирите модела между 2026-а и 2029 г. Като се прибави актуалната и сега продукция, заводът ще може да достигне необходимия за запазване на работните места капацитет от 400 000 возила годишно.

Имаше опасения, тъй като обемът на съоръжението падна с близо 30 процента в последните години, а там се трудят 6700 души. И докато модели от Opel и DS ще се майсторят в Италия, вместо в Германия и Франция, автомобили на групата на FIAT ще напуснат Мелфи и ще бъдат насочени към Сърбия и (или) Словакия.

Automotive news

DS 9 Crossback Opel Insignia GSi Grand Sport Stellantis FIAT Panda hybrid Мелфи заводи