Peugeot с гордост заяви, че новият E-3008 Long Range е изминал дистанцията между Париж и Ница, като са му били нужни „само две зареждания“, като според компанията е поставил „нов стандарт при електромобилите с дълъг пробег”.
Всичко това е хубаво и звучи чудесно от маркетингова гледна точка. Тук ще напомним, че тази версия на Е-3008 разчита на батерия с капацитет 96,9 kWh и по технически параметри би трябвало да може да измине до 700 км.
Маркетинговото упражнение между Париж и Ница е с дължина около 1000 км. Stellantis не е особено щедър с подробностите. Максималната скорост на магистралите във Франция е 130 км/ч, а средната температура по време на пътуването е била 20 градуса. Каква е средната скорост също не се казва. Колко са продължили спирките за зареждане – не знаем. А последното е от значение, защото една е продължителността за зареждане от 10 до 80% (или 100), друга за зареждане от 50 до 80%.
Peugeot обаче казва, че първото спиране е било след 340 км, като средната консумация на енергия в този участък е бил 23,6 kWh. Следващото спиране е било след още 366 км, тук средната консумация е била 18,6 kWh, а през оставащите километри – 20,2 kWh.
И тук идва смелото твърдение от Stellantis, че автомобилите, изградени на платформата STLA Medium Platform, като E-3008, предлагат производителност, „сравнима с автомобил с двигател с вътрешно горене, което спира за зареждане с гориво и почивка на водача“.
Съгласни ли сте?
Но нека бъдем честни, има много автомобили с ДВГ, които биха могли да изминат въпросните 1000 км, без да е необходимо да спират нито веднъж.
Stellantis обаче е достатъчно смел да обяви, че „версията STLA Medium е единствената платформа в своя клас, способна да осигури пробег от близо 1000 км с магистрална скорост само с две спирания за зареждане.“ Тук просто липсват подробностите, за да приемем твърдението за чиста монета.