Електрическият EQC отваря нова страница в историята на Mercedes

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

С EQC компанията от Щутгарт активира прехода към бъдещето, в което електрическото задвижване е основен елемент в мобилността.

Открояващата се характеристика на предната част е голямата черна повърхност на панела, обхващащ фаровете и решетката. За първи път черният панел е очертан отгоре с оптично влакно като визуална връзка между дневните светлини с прожекторна визия. През нощта това създава почти непрекъсната хоризонтална светлинна лента. Вътрешните корпуси на стандартните фарове MULTIBEAM LED са в черно, но но с контрастираши сини ивици.

Като първи електрически модел на Mercedes-Benz, който ще влезе в производство, EQC разполага с изцяло нова система за задвижване с компактно електрозадвижване на всяка ос.

За да се намали потреблението на енергия и да се увеличи динамиката, електрозадвижването е конфигурирано по различен начин: предният електрически мотор е оптимизиран за най-добра ефикасност в диапазона от нисък до среден товар, а задният – определя динамиката. Заедно те генерират мощност от 300 kW (408 к.с.) и максимален въртящ момент от 765 Нм. Давта електромотора черпят енергия от литиево-йонна батерия с капацитет 80 kWh (NEDC). Максиманата скорост е електронно ограничена до 180 км/ч, а ускорението до 100 км/ч трае 5,1 секунди.

EQC предлага на шофьора пет програми за управление, всяка с различни характеристики: COMFORT, CO, MAX RANGE, SPORT и програма за индивидуално адаптиране. При по-икономичните режими на управление важна роля играе електронният педал на газта, който подсказва на водача да пести енергия. Водачът също така може да повлияе на нивото на рекуперация, използвайки лостчета зад волана.

Системата ECO Assist помага на шофьора на базата на очаквани промени в условията на шофиране: чрез подканяне на водача, когато е подходящо да отпусне педала на газта, напр. за да се спази ограничението за скоростта, както и чрез функции като движение по инерция и специфичен контрол на рекуперация.

Стандартно EQC е оборудван със зареждащо устройство в автомобила (OBC) с водно охлаждане и мощност 7,4 kW, което го прави подходящо за AC зареждане у дома или в обществени станции за зареждане.

Зареждането от Mercedes-Benz Wallbox е до три пъти по-бързо, отколкото от домашен електрически контакт. Още по-бързо е DC зареждането – което е стандартно за EQC – например чрез системи за комбинирано зареждане (CCS) в Европа и САЩ, CHAdeMO в Япония или GB/T в Китай. В зависимост от статуса на зареждане (SoC), EQC може да се зарежда с максимална мощност до 110 kW в подходяща станция за зареждане. За около 40 минути батерията може да бъде заредена до 80%.

Производството на EQC ще започне през 2019 г. в завода на Mercedes-Benz в Бремен. Паралелно с това се пуска производството на собствени батерии за EQC в разширения завод за батерии в Каменц (близо до Дрезден).

Наред с Бремен, китайско-германското съвместно предприятие Beijing Benz Automotive Co. Ltd. (BBAC) също се подготвя за стартирането на EQC за местния пазар

Българската Sin Cars показа електрическата модулна платформа L City

Volvo V60 е новият семеен автомобил на шведите

Как електромобилите променят Китай

Източник на статията: Vesti.bg

електрически автомобили електромобили Mercedes-Benz EQC Mercedes