Н овите европейски стандарти за вредните емисии СО2 за пътническите и лекотоварните автомобили задължават Европейската комисия да следи реалната консумация на гориво и електричество от следващата година. Това се изтъква от ICCT (Международен съвет за чист транспорт).
Според ICCT, от 1 януари 2020 г. във всички нови леки- и лекотоварни автомобили трябва да бъдат монтирани бордови уреди за измерване на разхода на гориво (OBFCM). Що касае плъг-ин хибридите, тези уреди ще измерват в каква степен те се движат само на електричество и ще се предават към външен център, където ще се прави обща статистика за този тип задвижване.
Този тип хибридни автомобили (PHEV) търпят критики от доста години (и не само от ICCT) за реално отделяното от тях количество емисии CO2. То зависи много силно от начина на шофиране и навиците за зареждане на автомобила. В Германия, в хода на увеличение на екологичните субсидии, PHEV отново бяха критикувани за тяхната екоцелесъобразност. Накратко, ако плъг-ин хибрид се зарежда често (да речем в края на всяка точка на пътуване – офис или дом), то той ще се движи почти изцяло на ток. Но ако собственикът не прави тези чести зареждания, разходът на гориво на плъг-ин хибрида става много висок.
Според ICCT, когато бяха приети предишните регулации, органите са разполагали с данните само за автомобилите с ДВГ. По това време се приемаше, че PHEV ще се зареждат веднъж дневно. “С OBFCM данните ще могат да се анализират реалната консумация и схеми за зареждане на плъг-ин хибридите.”
Целта на събирането на тези данни е да се проследи еволюцията на разликата между стандартната консумация при хомологацията и реалните емисии CO2. Ако се установи голяма разлика, то Европейската комисия би могла да въведе регулаторни мерки, които да гарантират, че тази разлика няма да нараства в годините.
OBFCM данните са полезни и за други цели. Клиентите ще могат да получат повече информация за екологичните автомобили, като видят реалната консумация на гориво и електричество. Ще може да се записва и влиянието на възрастта на автомобила върху реалния разход.
Трябва да се разбере какъв ще е начинът за преноса на данните. ICCT посочва, че има четири способа за това: чрез ръчно сваляне на данните в сервиз (по време на сервизиране), случайно сваляне на данните при рутинни полицейски проверки, специален софтуер за фирмени автопаркове и компании за отдаване на коли под наем, и естествено – безжичен пренос. При последния данните могат да се качват директно на сървърите на Европейската комисия.
Последният метод е препоръчвания от ICCT. За него има още една причина: новите електромобили преминават първи преглед или TUV след години. А получаването на данните при рутинни полицейски проверки ще увеличи още повече натоварването на органите на реда, докато решението за автопарковете не покрива частните клиенти.
Volkswagen ще инвестира над 4 млрд. евро в Китай пред 2020 г.
Австриец иска да рециклира своя електромобил, но никой не се наема