В началото на годината китайският концерн FAW лансира стратегията си за марката Hongqi. Тя предвижда постигане на 1 млн. годишни продажби към 2025 г., като повече от половината от тях ще са т. нар. New Energy Vehicle. В края на десетилетието производителят планира да продава по 1,5 млн. коли годишно, като най-голям дял от тях ще се падат на NEV.
Движеща сила за това ще стане супер архитектурата FME, състояща се от две платформи – HME и HIS. Първата обединява всички аспекти на задвижването, докато втората е концентрирана върху електронната и електрическа системи, автономно управление и оформление на интериора.
Архитектурата FME ще е готова до средата на годината, като тогава тя ще е с над 10 000 патента и софтуерни компоненти със запазени права.
Hongqi E202
А първите продукти от нея ще са серийните варианти на три концепта. Първият носи индекса Е202. Това е кросоувър от средния клас. Външното му оформление е дело на бившия главен дизайнер на Rolls-Royce Джайлс Тейлър.
Моделът ще разчита на 800-волтова бордова архитектура, интелектуална система за задвижване на четирите колела и пневматично окачване. От компанията казват, че за 5 минути ще се зарежда достатъчно електричество в батерията за изминаване на 300 км. Но за това ще трябва зарядна станция е с колосална мощност. Нищо повече по техническите параметри на автомобила не се казва. Моделът се чака до края на годината.
Hongqi E001
През втората половина на годината се очаква да бъде представена серийната версия на електрическия Е001. Батерията му може да се зарежда, сменя и ъпгрейдва, като се обещава пробег от 600 до 1000 км. От компанията обещават среден разход от 12,9 kWh/100 км. Ускорението до 100 км/ч ще отнема около 3 секунди.
Hongqi E702
Луксозният електрически флагман на Hongqi в момента е обозначен като Е702. Той трябва да се появи на пазара през първата половина на 2024 г. За момента се казва само, че автомобилът ще е оборудван със система на автономно управление при всякакви климатични условия, интелигентно шаси и върховна аудио система Dolby Atmos.