Г лавоблъсканицата на т. нар. наследствени производители в Европа е обща: как да направят евтин електромобил, който да е печеливш и да даде отпор на задаващата се вълна от нови китайски конкуренти.
Dacia има този отговор: прави го в Китай и го продава в Европа. Spring бе лансирана през 2022 г. и към днешна дата вече има над 140 000 продажби. За 2024 г. моделът премина драстична дизайнерска и технологична промяна.
Екстериорът вкарва Spring в дизайнерския език на новия Duster. Пластмасови детайли и квадратни колесни арки придават на модела по-груб, офроудърски облик. Определено визията на модела е по-модерна от досегашната. Помагат и два нови цвята.
Съществени корекции са нанесени в интериора, където виждаме напълно ново арматурно табло. В страни от 7-инчовото приборно табло и 10-инчовия централен дисплей, променени са контролерите на климатичната система и самите вентилационни отвори. Променен е и воланът, като вече може да се регулира по височина. Виждаме също нов регулатор на скоростната кутия.
За толкова малък автомобил, той е доста практичен. В предното отделение, където по традиция е двигателят сега има отделение с 35 литра обем, а багажникът е с обем 308 л (с 6 повече). При сгъване на задните облегалки обемът достига 1004 л. Няколко отделения в купето предлага още 33 л за съхранение на вещи.
Базовият Spring е със само 45 к.с., но има и версия с 65 к.с. Батерията е с 26,8 kWh и пробег до 220 км. Тя се нуждае от 45 мин за зареждане от 20 до 80% на 30 kW DC зарядно. Пробегът е миниатюрен, както и батерията, но сметките на Dacia показват, че средно европеецът кара в града около 37 км на ден. Около 90% от всички пътувания са под 70 км. Данните показват още, че средната скорост на Spring е 37 км/ч, както и че 75% от собстевниците зареждат автомобилите си у дома.
От Dacia казват, че Spring продължава да е единственият EV в Европа с тегло под 1000 кг. И това на фона на факта, че новият модел идва с повече стандартно оборудване, за да отговори на новите изисквания за безопасност на ЕС, които са добавили 6 кг към общото тегло.
Цените още не са обявени, но досегашният модел струваше около 20 000 евро в Румъния преди субсидиите.