С амостоятелната спортна марка Cupra разкри първия си електромобил, който е братовчед на оригинала VW ID.3. Born е построен на същата платформа, на която са „качени” още ID.4 и кросоувърите Audi Q4 e-tron. Това значи, че от техническа гледна точка няма нищо ново. Това е така, но с една специфична разлика.
Голямата разлика се крие в дизайна и излъчването на Born, които за мнозина са над нивото на ID.3. Най-съществените разлики се крият в предната и задната част. По-спортен, спускаща се надолу преден капак, по-ръбести фарове и по-голяма (фалшива) долна решетка придават на Born много по-различно лице от това на ID.3. Задницата на модела се характеризира с хоризонталната светлинна ивица, свързваща специфицните за Cupra триъгълни стопове. Под задната броня е разположен дифузьор в стила на спортните автомобили, за да ви накарат още повече да пожелаете народното Lamborghini от гамата на Volkswagen Group.
В интериора също се споделят голяма част от елементите с ID.3, но и тук са вкарани специфични детайли, за да не прилича само на копирано копие. Дигиталното приборно табло има своя собствена графика, стандартният 12-инчов дисплей на инфоразвлекателната система е с по-традиционна правоъгълна форма, а арматурното табло и панелите на вратите са леко префасонирани. На волана има две специфични бутона, тъмните цветове в интериора контрастират с медните апликации, а в по-високите нива на оборудване има и head-up дисплей с добавена реалност. Спортните седалки изглеждат страхотно, а тапицерията им е изработена от пластмаса, събрана от моретата и речните устия.
Подобно на ID.3, Born също се задвижва от един мотор на задната ос. Базовият модел е с батерия с капацитет 45 kWh, гарантираща до 340 см пробег (WLTP). Следващата батерия е с капацитет 58 kWh и мощност на мотора 204 к.с. Пробегът тук е до 418 км. Същата модификация може да се поръча с опцията Е-Boost Performance, която дава идентичен пробег, но ускорението до 100 км/ч пада до 6,6 секунди. Тук в действие влиза единият от бутоните върху волана, който отключва допълнителна мощност за няколко секунди, достатъчни да изпреварите.
Накрая има възможност за батерия с капацитет 77 kWh, която върви в комплект с мотор с мощност 228 к.с. и пакет E-Boost. Пробегът е до 540 км, а ускорението до 100 км/ч трае 7 секунди. Тази версия е единствената, която може да се зарежда на станция с капацитет 125 kW. На подобно зарядно може да „напълните” 100 км пробег за 7 минути, а зареждането на батерията от 5 до 80% трае 35 минути.
Към момента няма информация за цените на модела. Тях ги очакваме в разгара на лятото, малко преди старта на производството на модела през септември.
Isuzu D-Max e играч от старата школа (тест драйв)