П оявата на Tesla Cybertruck трябва да се ускори, защото американците вече точат лиги по задаващия се пореден електрически пикап след Ford F-150 Lightning, Chevy Silverado EV и Rivian R1-T. Към момента виждаме Ram 1500 като концепция, но след година той вече ще се произвежда серийно. Обещава функции, заради които феновете на електрическите пикапи в САЩ ще има за какво да го чакат.
Дебютът на пикапа на CES 2023 в Лас Вегас не е случаен, защото освен електрическо задвижване, Ram 1500 Revolution BEV Concept предлага доста иновативни технологични решения. Тук може да маркираме монтирани на волана дисплеи, демонтиращ се дисплей на арматурното табло и възможности за автономно управление, които позволяват на пикапа да ви следва със скоростта на човешка походка, докато водачът обхожда строителната площадка например.
Ram 1500 Revolution BEV Concept
Най-голямо любопитство предизвикват техническите параметри, но те умишлено бяха забулени в мъгла. Вече се знае, че Revolution стъпва върху новата платформа STLA Frame на Stellantis, два мотора задвижват четирите колела, окачването е въздушно, а завиващи са четирите колела, като задните могат да се завъртат до 15 градуса!
Казва се също, че електрическият Ram разчита на 800 волтова технология и ще може да се зарежда с до 350 kW. Това значи, че батерията ще получава ток за 160 км пробег само за 10 минути. Ще се предлага и опция за индуктивно зареждане в домашни условия. От по-рано се знае, че пикапът ще предлага пробег до 800 км. Повече ще бъде разкрито при дебюта на серийната версия.
За разлика от споменатите конкуренти, Ram 1500 Revolution залага на много по-плавни и обтекаеми линии. Въпросът е: ще се хареса ли това на янките, предвид доста по-мускулестия вид на основните конкуренти, да не говорим за издялкания с теслата Cybertruck.
Но дизайнът си остава субективно възприятие. Ram казва, че компактните електромотори са позволили на дизайнерите да изнесат кабината напред и да увеличат дължината й със 102 мм спрямо конвенционалните пикапи, като в същото време са запазили идентична дължина на товарния леген.
Допълнителното пространство, плюс т. нар. самоубийствени задни врати и липсата н В-колони, спомагат за лесния достъп до втория ред седалки, като е предвидена дори опция за още две допълнителни седалки на трети ред.
Интериорът изглежда по-концептуално, вероятно в серийно производство няма да бъде въведен точно в този си вариант. Но впечатление прави изключително изчистеното табло. По средата му е са позиционирани два дисплея един над друг с общ диагонал 14,2 инча. Долният от тези два екрана е подвижен и може да се свали, за да се използва от водача като таблет. Той позволява да контролирате различни функции в дома ви, а заедно с горни оформят голям проекционен екран за филми. Иначе в двата края има още два екрана, на които се проектира картина от камерите, заменили традиционните странични огледала.
Ram предлага Head-up дисплей с добавена реалност и виртуален асистент, който изпълнява гласови команди за отваряне/затваряне на прозорците, дори ще изпълни команда да следва водача в режим Shadow Mode. Тази функция е вградена в пакета за автономно управление от Ниво 3. Използвайки сензори и камери, пикапът може да се движи автономно след водача, който е решил (по някаква причина) да ходи. Това ще изглежда леко притеснително, ако видиш как тежащ 3 тона пикап се движи като кученце след ходещ човек, но така са решили, така са го направили. Трябва да има за какво да се говори.
Какво ще видим от Revolution в серийния модел, предстои да разберем през 2024 г.