Американците ликуват, Ram представи електрически си пикап

В Лас Вегас бе показан дългоочакваният Ram 1500 Revolution BEV Concept, има три реда седалки, може да се зарежда на станция с мощност 350 kW и има функция да следва собственика си като домашен любимец

Пламен Георгиев,
Ram 1500 Revolution BEV Concept

, Ram / Stellantis

Ram 1500 Revolution BEV Concept

П оявата на Tesla Cybertruck трябва да се ускори, защото американците вече точат лиги по задаващия се пореден електрически пикап след Ford F-150 Lightning, Chevy Silverado EV и Rivian R1-T. Към момента виждаме Ram 1500 като концепция, но след година той вече ще се произвежда серийно. Обещава функции, заради които феновете на електрическите пикапи в САЩ ще има за какво да го чакат.

Дебютът на пикапа на CES 2023 в Лас Вегас не е случаен, защото освен електрическо задвижване, Ram 1500 Revolution BEV Concept предлага доста иновативни технологични решения. Тук може да маркираме монтирани на волана дисплеи, демонтиращ се дисплей на арматурното табло и възможности за автономно управление, които позволяват на пикапа да ви следва със скоростта на човешка походка, докато водачът обхожда строителната площадка например.

Най-голямо любопитство предизвикват техническите параметри, но те умишлено бяха забулени в мъгла. Вече се знае, че Revolution стъпва върху новата платформа STLA Frame на Stellantis, два мотора задвижват четирите колела, окачването е въздушно, а завиващи са четирите колела, като задните могат да се завъртат до 15 градуса!

Ram / Stellantis

Казва се също, че електрическият Ram разчита на 800 волтова технология и ще може да се зарежда с до 350 kW. Това значи, че батерията ще получава ток за 160 км пробег само за 10 минути. Ще се предлага и опция за индуктивно зареждане в домашни условия. От по-рано се знае, че пикапът ще предлага пробег до 800 км. Повече ще бъде разкрито при дебюта на серийната версия.

Ram / Stellantis

За разлика от споменатите конкуренти, Ram 1500 Revolution залага на много по-плавни и обтекаеми линии. Въпросът е: ще се хареса ли това на янките, предвид доста по-мускулестия вид на основните конкуренти, да не говорим за издялкания с теслата Cybertruck.

Но дизайнът си остава субективно възприятие. Ram казва, че компактните електромотори са позволили на дизайнерите да изнесат кабината напред и да увеличат дължината й със 102 мм спрямо конвенционалните пикапи, като в същото време са запазили идентична дължина на товарния леген.

Допълнителното пространство, плюс т. нар. самоубийствени задни врати и липсата н В-колони, спомагат за лесния достъп до втория ред седалки, като е предвидена дори опция за още две допълнителни седалки на трети ред.

Ram / Stellantis

Интериорът изглежда по-концептуално, вероятно в серийно производство няма да бъде въведен точно в този си вариант. Но впечатление прави изключително изчистеното табло. По средата му е са позиционирани два дисплея един над друг с общ диагонал 14,2 инча. Долният от тези два екрана е подвижен и може да се свали, за да се използва от водача като таблет. Той позволява да контролирате различни функции в дома ви, а заедно с горни оформят голям проекционен екран за филми. Иначе в двата края има още два екрана, на които се проектира картина от камерите, заменили традиционните странични огледала.

Ram / Stellantis

Ram предлага Head-up дисплей с добавена реалност и виртуален асистент, който изпълнява гласови команди за отваряне/затваряне на прозорците, дори ще изпълни команда да следва водача в режим Shadow Mode. Тази функция е вградена в пакета за автономно управление от Ниво 3. Използвайки сензори и камери, пикапът може да се движи автономно след водача, който е решил (по някаква причина) да ходи. Това ще изглежда леко притеснително, ако видиш как тежащ 3 тона пикап се движи като кученце след ходещ човек, но така са решили, така са го направили. Трябва да има за какво да се говори.

Какво ще видим от Revolution в серийния модел, предстои да разберем през 2024 г.

Ram 1500 Revolution BEV Concept Лас Вегас CES 2023 електромобили пикапи