ADAC: е-колите се повреждат много по-рядко от колите с ДВГ

Електромобилите просто имат много по-малко части, които да се повреждат. А и да не забравяме много важен факт: те все още са много нови

повреда ремонт светлоотразителен триъгълник

iStock

П есимизмът сред голяма част от хората по отношение на електромобилите не избледнява, но пазарът започва все повече да ги харесва. След като миналата година тенденцията при продажбата на EV беше за забавяне на темповете, от началото на годината тя рязко се промени, като в Европа се отчита сериозен ръст. Цели 30% е той за първите два месеца на годината.

Но по-важното е, че автомобилните производители продължават да гледат на електрификацията като на свой основен приоритет. Цели 62% от автомобилните производители гледат на електрификацията като неотложен приоритет, показват данните на Auto Strategic Insights на Reuters за 2024 г., в който са анкетирани 542 респонденти по целия свят.

Сега идват и данните от ADAC, които би трябвало да затворят устата на доста критици на електрическата мобилност. Изводът от последния анализ на немския клуб е, че електрическите автомобили се представят много по-добре в статистиката за повредите спрямо автомобилите с ДВГ.

Оценявани са 159 моделни серии на около 20 марки. Предвид са взети всички повреди през 2024 г., които са засегнали превозни средства на възраст между две и девет години (т.е. регистрирани за първи път между 2015 г. и 2022 г.). При електромобилите първата регистрация е 2020 г.

В полезрението на ADAC са попадали моделни линии с поне 7000 регистрации за две години. Оценките се основават на случаи, в които е бил извикан пътно-спасителният екип на ADAC, които не са по вина на водача и при които не е било възможно да се продължи шофирането.

Тук трябва да се отбележи един основен факт. Според Федералната служба за автомобилен транспорт средната възраст на всички автомобили, регистрирани в Германия, е десет години. Всички оценени електрически превозни средства обаче са все още много нови. Тъй като вероятността от повреда се увеличава с възрастта, сравнението на податливостта на повреда между електрически коли и тези с ДВГ има своите условности.

През 2024 г. службите за пътна помощ на ADAC са реагирали на 12,9 автомобила с ДВГ на 1000 във възрастова група до 4 години, то при електромобилите съотношението е 8,5 на 1000 е-коли. Ако се обобщят автомобилите на две до четири години в момента, ADAC отчита 9,4 повреди на коли с ДВГ през 2024 г., но само 3,8 за електрически автомобили.

Това потвърждава предишни констатации на ADAC, но сега на много по-широка база данни, предвид нарастващия брой електрически автомобили. А ADAC и статистиката му не могат да се пренебрегнат с лека ръка.

Най-честата причина за проблеми на пътя е стартер акумулаторът: през 2024 г. цели 44,9% от проблемите се дължат на 12-волтовия акумулатор.

Причината номер две са проблеми с двигателя или проблеми с електрониката на двигателя (22,1%). При двигател с вътрешно горене това са впръскването и запалването; в електрическата кола това е системата за високо напрежение. Далеч назад са повреди, свързани със стартера, генератора, електрическата система или осветлението (10,6 на сто). Следват дефекти в гумите (8,8%) и заключващите системи (6,9%).

Източник на статията: adac.de

ADAC ремонт повреди надеждност на електромобили електромобили в България