Д нес Европа е подвластна на т. нар. алармисти, които вярват, че глобалното затопляне ни тласка към края на света, а основната причина за това са емисиите СО2. Политиците в Брюксел налагат стандарти за вредните емисии, за справянето с които автомобилните компании търсят решение в лицето на електромобилите. На този фон строителството на четвъртия „Гигазавод“ на Tesla край Берлин би трябвало да предизвика ентусиазъм у властите, еколозите и съзнателните граждани. И такъв има, но не всички са съгласни.
Жителите на германския град Грюнхайде се страхуват от съдбата на перничани. Край техния град трябва да бъде построен четвъртият завод на Tesla, но те се страхуват, че той ще им вземе водата и ще унищожи природата.
Tesla започва строежа на Gigafactory 4 в Европа
Около 250 протестиращи се събраха в събота на протест, носейки плаката „Крадете ни водата“. Според тях новият завод ще застраши водните доставки за града и дивия живот в околностите му.
Протестът бе в следствие на предупреждението от Водната асоциация на Бранденбург, според която ще възникне „сериозен проблем с доставките на питейна вода и изхвърляните отпадъчни води“ при изграждането на завода. Ане Бах, 27-годишна еко активистка, се опасява, че новият завод на Tesla, който ще се нуждае от 300 кубични метра вода на час, ще изтощи и без това намаляващите водни запаси на района.
“Не съм срещу Tesla ... Но става въпрос за мястото, в гориста зона, която е защитена зона за дивите животни. Необходимо ли е това?“ пита Бах.
Tesla вече прави по 280 бройки Model 3 дневно в Китай
Еколозите отбелязват също, че за нуждите на завода ще трябва да бъде изсечена гората върху плащ от 300 хектара, което ще има силно влияние върху дивата природа, в това число птици, насекоми и прилепи.
От другата страна на улицата, успоредно с протеста вървеше друг, но едва от 20-ина човека, които приветстват пристигането на Tesla, защото изграждането на новия завод е бъдеще за техните деца.
Очаква се в бъдещия завод да работят около 7000 човека.
BMW M е по-успешен от Mercedes-AMG
Българка прави околосветска обиколка с мотор
Volkswagen: Трябва да се променим, за да избегнем съдбата на Nokia