О бещанията на Илон Мъск започнаха да се оправдават все по-често. През лятото той обяви, че очаква конструирането на четвъртия „Гигазавод” да е в ход в следващите 12 до 18 месеца, като трябва да започне да функционира в края на 2021 г. Но спекулациите за европейски завод на Tesla вървят от доста време, затова тогава тази „новина” бе приета с известна доза скептицизъм.
Но вече има официално потвърждение. Tesla ще има своята четвърта Gigafactory в Европа, по-специално край Берлин. Съобщението направи самият Мъск по време на церемонията за връчването на годишните награда „Златен волан” на Auto Bild. Нещо повече, той обяви, че вече се набира персонал.
Германия ускорява електрификацията с по-големи субсидии
Залогът на VW от $50 млрд. на електромобилите
По време на церемонията Мъск се задоволи да каже само, че заводът ще е „около Берлин”. По-късно се разбра, че става въпрос за индустриалния парк GVZ Berlin-Ost Freienbrink край новото летище на Берлин, което е в строеж от няколко години.
По-интересното е, че в Giga Berlin „ще се правят батерии, задвижващи системи и автомобили, започвайки с Model Y”.
🖤♥️💛 GIGA BERLIN 💛♥️🖤
— Elon Musk (@elonmusk) 12 November 2019
Повече подробности от Мъск към момента липсват, но както вече казахме в началото, преди няколко месеца той заяви, че очаква заводът да оперира до края на 2021 г.
Миналата седмица щатска инвестиционна банка отбеляза, че Германия е „логичният избор”. Германия „ е в сърцето на световния пазар на луксозни автомобили, с икономика, зависеща от двигателите с вътрешно горене и правителство, фокусирано върху климатичните промени,” написа аналитикът Адам Джонас.
Рекордни доставки от Tesla, но и загуба в размер на $407 млн.
Правилата за успех на Илон Мъск
Изглежда Джонас е бил прав. До момента с бъдещия завод бяха свързвани Долна Саксония, Северен Рейн-Вестфалия, Райнланд-Пфалц, Саарланд и Баден-Вюртемберг, но бе пропуснат Берлин/Бранденбург. В някои случаи дори са били водени директни разговори с Tesla. Като предимство на крайната дестинация се отбелязва фактът, че в Бранденбург има големи соларни паркове, освен ако Илон Мъск не реши да разположи своите соларни панели върху покрива на „Гигазавода”, както направи с първото подобно съоръжение в Невада. Освен това за завода в Източна Германия може да бъдат отпуснати и субсидии, но това тепърва предстои да се разбере.
Ако се вземе за пример Gigafactory 3 край Шанхай, Tesla работи с изключително кратки срокове за изграждане. Остава да видим колко бързо ще бъдат извадени всички разрешителни в Германия. За момента е ясно, че заводът в Шанхай (инвестицията е за над $2 млрд.) ще започне да произвежда коли до края на декември. Но явно и в Германия няма да се губи време. Малко след като Мъск направи изявлението, компанията пусна и няколко обяви за работа на страницата си за “Manufacturing”, “Engineering”, “Operations” и “Construction”.
Новата Skoda Octavia може да се конкурира с луксозните марки