С хемите за съкращаване на персонала в Robert Bosch изложиха на риск 8000 до 10 000 работни места в Германия, каза заместник-председателят на надзорния съвет на компанията, информира Automotive News.
Франк Сел, който оглавява и работническия съвет на ключовото подразделение Mobility Solutions на Bosch, коментира, че общите планове са създали атмосфера, която той описва като „абсолютно непоносима“.
Bosch, най-големият доставчик в света по продажби, има около 135 000 служители в Германия. През ноември от компанията обявиха, че планира да съкрати до 5550 работни места и да намали работните часове на около 10 000 служители, за да противодейства на спада в търсенето на авточасти. Повечето от загубените 5500 позиции ще бъдат в Германия, където ще бъдат съкратени 3800 работни места. Компанията обвини слабото търсене на интелигентни системи за подпомагане на водача и решения за автоматизирано шофиране за съкращенията.
Попитан дали работниците на Bosch ще проведат стачки, подобни на колегите си в Volkswagen, които се противопоставят на плановете на VW потенциално да затвори три завода и да съкрати хиляди работни места, Сел каза, че представителите работническия съвет и синдикатите ще разработят план за действие за 2025 г., който няма да изключи възможността за стачки.
Членът на управителния съвет на Bosch Стефан Грош, който отговаря за човешките ресурси, казва, че съкращенията са необходими, за да се гарантира, че Bosch ще остане конкурентоспособен, добавяйки, че цялата индустрия страда.
Европейските автомобилни производители бяха засегнати от отслабването на търсенето и по-бавното от очакваното преминаване към електрическа мобилност. Производителите в Германия се борят с високите разходи и по-евтините китайски конкуренти, навлизащи на пазара. Най-големите доставчици в Европа, включително Bosch, ZF, Forvia и Continental тази година обявиха близо 50 000 съкращения на своята глобална работна сила, като поне 10 000 от тях са специално в Германия и 10 000 другаде в Европа.