П реди повече от 30 години инженерите на Porsche оборудваха 911 със система за задвижване на четирите колела и го пуснаха в „Париж-Дакар”, което той печели през 1985 г. Тази историческа победа все още си остава единствена за марката. Сега компанията постигна още едно впечатляващо постижение, което подсказва, че може да очакваме нещо кардинално ново и любопитно от Porsche в близко бъдеще.
В този случай Porsche изкачи два силно модифицирани 911 на активен вулкан. Не който и да е вулкан, а на Охос дел Саладо в Чили, най-високият вулкан в света. Водени от легендарния пилот Ромен Дюма, дуото достигна кота 6007 метра, справяйки се с всевъзможни препятствия, включително температури от -30 градуса по Целзий.
Редуктори и комплект гуми с широчина 31 см осигуряват на автомобила пътен просвет от 35 см. Скорости с ниски предавателни числа и специална, олекотена защитна скара от Арамид под шасито го защитава от острите камъни по склоновете на вулкана.
Екипът е екипирал автомобилите с нещо, което нарича Porsche Warp-Connector, замислен първоначално за приложение в моторния спорт. Устройството формира механична връзка между четирите колела, за да ги държи постоянно натоварени, когато осите понасят екстремно натоварване.
Заедно ръчно блокируемите диференциали и модерната steer-by-wire система се грижат за възможно най-доброто сцепление и контрол. Отпред е монтирана и лебедка в духа на най-тежките офроудъри.
За основа на всичко това са използвани два 911 Carrera 4S. Те се задвижват от стокови редови „шестаци”, генериращи 449 к.с. Охладителната система е преместена по-високо, за да бъде по-добре защитена. Вътре екипът е монтирал рол коейдж, карбонови седалки и състезателни предпазни колани.
И дума не може да става за директно копиране на тези решения в серийно 911, но от компанията няколко пъти споменават думата „приключения”, а говорител на Porsche дори казва: „… В смисъла на създаването на по-приключенски 911 – никога не казвай никога.”