Н е може просто да пенсионирате един популярен модел, не е редно. Затова производителите организират прощално парти за пенсионирането на някои от своите легендарни модели, изпащайки ги със специални серии.
Стремежът към намаляване на вредните емисии чрез електрификация ни отне редица автомобили, за което свидетелстват следващите специални издания, появили се през последните месеци в чест на легендарни имена.
Hennessey Challenger H1000 Last Stand
Hennessey Challenger H1000 Last Stand и Charger H1000 Last Stand
Ателието представи финалните Dodge Challenger и Charger с компресорен Hellcat V8: емблематичният двигател отива в историята.
Купето и седанът са оборудвани с доработен 6,2-литров V8, генериращ 1028 к.с. и 1285 Нм. Машините ускоряват до 97 км/ч за 2,8 секунди, а дистанцията от 402 метра (1/4 миля) взимат за 9,9 секунди, пресичайки финала с около 227 км/ч.
Сплитер, дифузьор, много карбон, спойлери, 20-цолови джанти, това са само част от отличителните черти на двата модела, които ще бъдат произведени в тираж по 50 броя всеки.
Hennessey Chevrolet Camaro ZL1 The Exorcist Final Edition
Тексаското тунинг ателие се прощава и с Camaro, който през 2024 г. ще отиде в забвение. Това Hennessey прави с мощния 1000 к.с. Exorcist.
Под капака има табелка с надпис „Final Edition X of 57“ като Х е серийният номер на колата. Няма други разлики от стандартния Exorcist, за който модификацията ZL1 стана основа. Модернизацията на двигателя LT4 е направила възможно увеличаването на мощността му почти един път и половина: 6,2-литровият V8 развива 1000 конски сили и 996 Нм вместо 659 конски сили и 881 Нм.
Audi TT RS Coupe Iconic Edition
Audi TT RS Coupe Iconic Edition
Ексклузивното купе Audi TT RS Coupé iconic edition е ограничено да 100 бройки за Европа, а поводът е свалянето на ТТ от конвейра след 25 години.
TT RS Coupé iconic edition разчита на доказалия се 2,5 TFSI с 400 к.с. и 480 Нм, двигател, който е печелил приза "International Engine of the Year Award" девет поредни години от 2010 г.
Същият гарантира на купето ускорение до 100 км/ч за 3,7 секунди, които идват със специфичния звук от 5-цилиндровия двигател, подчертан от система RS Sport Exhaust.
Jaguar F-Type ZP Edition
Jaguar F-Type ZP Edition
Британският производител ни показа специалната версия на автомобила през октомври, а тя отзнаменува прехода на компанията към електрическо задвижване: този модел ще е последният с двигател с вътрешно горене.От 2025 г. в гамата на марката ще има само електромобили.
За вдъхновение е послужил състезателният E-Type от 60-те години. За това подсказват кръглите бели лепенки.
Ще бъдат направени 150 купета и кабриолети, всеки от които ще разчита на 575 к.с. и 700 Нм към четирите колела.
MINI Clubman Final Edition
Британците направиха прощална версия на комбито, което си заминава без наследник. Поръчки за него ще продължат да се приемат до февруари 2024 г.
А причината за отказа от модела е ниското търсене. Кросоувърът Countryman е сдвойно по-популярен. Тиражът на специалната серия възлиза на 1969, което е препратка към пазарния дебют на модела, който през 2007 г. бе върнат към живот, а през 2015 г. бе напълно обновен.
Клиентите що получат три специални екстериорни цвята и медни декорации. Ще има и емблема с поредния номер на модела. Подобна има и в интериора, изпълнен в тъмнозелен цвят Sage Dark Green с медни акценти.
Ram 1500 TRX 6.2L Supercharged V8 Final Edition
Ram 1500 TRX 6.2L Supercharged V8 Final Edition
Брандът изпраща суперпикапа с фанфари, тиражът на това изпълнение е 4000 бройки.
Три ексклузивни цвята за каросерията, специални джанти, необичайна декорация и табела с поредния номер на автомобила. В интериора има много карбон, аудио система Harman Kardon с 19 високоговорителя, множество електронни системи.
«Осмакът» HEMI с турбина генерира 712 к.с. и 881 Нм. Той работи с 8-степенен „автомат” и раздатъчна кутия BorgWarner.