Volkswagen Group отлага лансирането на електрическия си флагман Trinity, вместо това може да изтегли напред лансирането на електрически Golf, съобщава Handelsblatt, цитиран от AutoNews.
Производството на Trinity, който трябваше да унищожи Tesla с усъвършенствани функции за автономно управление от ниво 4, сега трябва да започне в края на 2032 г. вместо през 2026 г.
Забавянето е част от преразпределението на инвестициите за лансиране на нови продукти от изпълнителния директор на VW Group Оливер Блуме. Това би позволило на съществуващите EV платформи на групата – MEB, използвани от ID-гамата на VW, и РРЕ, използвани за момента от Porsche Macan и Audi Q6 E-tron – да бъдат експлоатирани по-дълго.
Платформата MEB трябва да бъде надстроена до MEB+ през 2026 г., а платформата PPE ще получи софтуерна надстройка през следващите 36 месеца с помощта на новия партньор на VW Group Rivian, пише Handelsblatt.
Атзи реакция от VAG идва и като отговор на забавените темпове на ръст на продажбите на електрически автомобили, както и на стремежа на Блуме да намали разходите. Ето какво и кога трябва да видим:
Електрически Golf, с кодово име ID Golf, се очаква да бъде лансиран през 2029 г. или по-рано. Golf EV ще бъде първият автомобил на марката VW, който ще използва новата Scalable Systems Platform (SSP).
Електрическо Audi A4 ще бъде пуснато на пазара в края на 2028 г.
Наследникът на VW ID4, базиран на платформата SSP, ще пристигне през 2030 г. вместо през 2028 г.
Лансирането на VW T-Sport, базиран на платформата SSP, ще бъде отложено до 2031 г. от 2029 г.
Trinity е един от няколкото проекта, създадени от бившия главен изпълнителен директор на VW Group Херберт Дис, които Блуме прекрои в опит да рационализира разтегнатата производствена мрежа на марката при прехода към електрическа мобилност.
Блуме привлече американския производител на електромобили Rivian и китайския Xpeng, за да помогне за преодоляване на софтуерните проблеми.