О бщите разходи, актуализирани ежегодно като част от петгодишния инвестиционен план на VW Group, се сравняват със 165 милиарда евро за периода 2025-2029 г. и 180 милиарда евро за периода 2024-2028 г., като 2024 г. отбелязва пик. Оттогава VW Group, която включва марките Porsche и Audi, е притисната от митата върху вноса от САЩ и ожесточената конкуренция в Китай. Това е навредило най-вече на печалбите на Porsche, която продава около половината от автомобилите си само на тези два пазара и обяви сериозно отстъпление от стратегията си за електрификация.
Блуме заяви пред седмичника Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, че фокусът в най-новия план за разходи е „върху Германия и Европа“, включително продукти, технологии и инфраструктура. Той каза, че разговорите за разширена програма за спестявания в Porsche ще продължат до 2026 г.
Блуме, който ще се оттегли от поста главен изпълнителен директор на Porsche през януари, за да се съсредоточи върху ролята на главен изпълнителен директор на VW Group, заяви, че съображенията около потенциален завод на Audi в САЩ зависят от евентуална значителна финансова подкрепа от Вашингтон. Въпреки че не се очаква Porsche да расте в Китай, той каза, че локализирането на производството в по-широката VW Group е възможно и че един ден може да има смисъл да се създаде специално разработен модел на Porsche за Китай.
Блуме каза още, че неотдавнашното му удължаване на договора като главен изпълнителен директор на VW Group до 2030 г. е ясен сигнал за подкрепа от семействата Порше и Пийх, както и от германската провинция Долна Саксония, най-големите инвеститори във VW Group.
„Но е вярно, разбира се, че акционерите са понесли загуби, откакто Porsche стана публична компания преди три години. Аз също трябва да се изправя пред тази критика.“