Volkswagen Group може да съкрати до 30 000 работни места в Германия, пише бизнес списанието Manager Magazin, тъй като автомобилният производител се стреми да стане по-конкурентоспособен на фона на свиващия се пазар в Европа.
Изпълнителният директор на VW Group Оливер Блуме смята намаляването на работната сила на компанията с 30 000 в Германия, около 10% от общия брой служители в страната, като реалистично в средносрочен план, съобщава Automotive News.
Съкращенията ще бъдат най-сериозни в научноизследователските и развойните дейности на автомобилния производител, където ще бъдат загубени 4000 до 6000 работни места от 13 000 служители в R&D в Германия, се казва в доклада.
Финансовият директор на VW Group Арно Антлиц иска да намали инвестициите през следващите пет години до 160 млрд. евро от 170 млрд. евро, според списанието.
VW заяви този месец, че трябва значително да намали разходите на едноименната си марка в Германия, цитирайки високите разходи, ниската производителност и ожесточената конкуренция. Автомобилният производител заяви, че прекратява трудовите споразумения, които гарантират работни места до 2029 г. в шест германски завода, което повишава перспективата за затваряне на заводи и принудителни съкращения.
Търсенето в Европа не се е възстановило след пандемията и компанията е загубила продажби от „500 000 коли, еквивалента на около два завода“, каза Антлиц пред служители в централата на автомобилния производител във Волфсбург на 4 септември.
Антлиц каза, че не очаква продажбите да се възстановят и че марката VW трябва да намали разходите и да коригира производството си, за да оцелее при преминаването към електрически автомобили.
VW Group се бори с високите разходи в своята основна марка леки автомобили VW, където иска да вдигне маржовете до 6,5% до 2026 г. Маржът на марката падна до 2,3% през първото полугодие.