Volkswagen го е закъсал. След като стана ясно, че има опасност от затваряне на два завода в Германия и потенциална заплаха за 15 000 работни места, сега става ясно, че Volkswagen затваря първия завод. Вече четири десетилетия немският концерн си партнира със SAIC в Китай, като сега ще трябва да затворят съвместен завод в Нанкин, в който се произвеждат VW Passat и Skoda. Годишният капацитет на този завод е 360 000 коли.
Не се изключва този завод да е първият от доминото и да последват и други затваряния в Поднебесната империя. Това идва като отговор на намаленото търсене на конвенционални автомобили.
Подобно затваряне на производствена мощност от страна на SAIC Volkswagen Automobile Co. Няма да е първо, тъй като преди две години в Шанхай бе спряно производството в завод, отворен в средата на 80-те години.
Партньорите извършват стратегически преглед на марката Skoda след рязък спад в продажбите, потвърди компанията, подчертавайки мащаба на трудностите, пред които е изправена в Китай. Съоръжение в Нингбо, в провинция Джъдзян, което произвежда няколко модела на Skoda, е било бездействащо от месеци и също се обмисля затваряне, казват източници, пожелали анонимност, предава Automotive News.
От Volkswagen China са отговорили на запитване по темата, казвайки, че всички заводи работят по график.
Безпрецедентното отстъпление на най-големия пазар на VW се дължи на спада на потребителите и бързото преминаване към електрически автомобили, което оставя твърде голям капацитет за производство на коли с ДВГ.
Производството в 39-те китайски завода на VW миналата година остана с повече от една четвърт под пика преди пандемията. Делът от оперативните печалби от китайските му начинания падна с 20% през 2023 г. до 2,62 милиарда евро и е намалял с около половината от пика през 2015 г.
Споменатите 39 завода Volkswagen изгражда в продължени на 40 години, започвайки с предприятието, създадено с държавната SAIC през 1985 г. Последваха няколко други партньорства. До края на 2023 г. VW имаше повече от 90 000 служители в китайското си звено, но компанията сега се оказва в сериозно положение.