Все повече водородни решения, такова има и френско-мароканският стартъп NAMX

Интересното тук е, че водородните цилиндри могат да се сменят

,
NAMX HUV

, CarMarket.bg

NAMX HUV

Ф ренско-мароканският стартъп NAMX представи концепция на първия си автомобил. Той се задвижва от водород, а дизайнът му е на Pininfarina.

Освен че темата на салона в Париж е мобилност, а не автомобили, и това решение затвърждава тенденцията, че водородът не бива да се изключва по никакъв начин от бъдещите източници за задвижване.

Същото изрази и оперативният директор на Renault, Фабрис Камболив, с когато имахме възможност да разговаряме. Той смята, че в бъдеще неговата компания (а и конкурентите) ще залага все повече на абонаментите и продажбите на услуги. Камболив коментира и темата водород, но според него водородът е най-приложим за транспортния сектор, към който е насочена разработката на подразделението за водородно задвижване HYVIA.

NAMX е на мнение, че горивните клетки са реална възможност и за пътнически превоз. Макар техният кросоувър да е на две (поне) години от серийно производство, решенията и дизайнът му си заслужават нашето внимание.

Базовата версия на автомобила ще е със задно задвижване и ще генерира 300 к.с., достатъчни да ускоряват автомобила до 100 км/ч за 6,5 секунди.

CarMarket.bg

Версията GTH ще е с четири задвижващи колела и 550 к.с. мощност, достатъчни за ускорение до 100 км/ч за 4,5 секунди. Макар и на поне две години от старт на производството, стартъпът дори коментира и цени в диапазона от 65 000 до 95 000 евро.

Големият трик при този модел се крие в патентованата от NAMX технология, комбинираща фиксиран водороден резервоар и шест допълнителни подвижни капсули, които се използват като вторични резервоари. Тази конфигурация трябва да осигури автономност на автомобила до 800 км. Френската компания с марокански капитали възнамерява да изгради и дистрибуторска мрежа за тези подвижни капсули.

CarMarket.bg

Същите са били сериозно притеснение за Pininfarina, чийто дизайнери е трябвало да гарантират, че те ще бъдат подобаващо интегрирани в дизайна.

Стартъпът се води от група автомобилни ветерани, трупали опит в Matra, Renault и други. Развитието на HUV ще продължи през 2023 г., като същата година трябва да го видим в готов вариант.

горивни клетки водордно задвижване водороден влак NAMX HUV NAMX