Вредните емисии от колите увеличават риска от сърдечни удари

Рязкото спиране и като цяло използваните на дизели са основни фактори за мръсния въздух в трафика

,
София трафик задръстване коли

iStock

И зпаренията от изгорелите газове на превозни средства, най-вече причинени от рязко спиране, значително увеличават риска от сърдечни удари, сочи голямо европейско проучване, проведено от няколко институции и цитирано от в. “Дейли мейл”.

Изследователите проучиха връзките между замърсяването на въздуха с азотен оксид и прахови частици в трафика, и броя на сърдечните удари.

Азотният оксид (NO) е в резултат от изгаряне при високи температури, по-специално от дизелови двигатели. Изгарянето, абразията от спирачките и гумите и прахът също са източници на вредни частици.

Анализ сред 18 000 берлинчани разкри, че по-високите дневни нива на NO повишават честотата на сърдечни удари. Пушачите изглежда не са засегнати от смога, може би защото вече вдишват токсични изпарения, казаха експерти.

Професор Нилеш Самани от Британската сърдечна фондация заяви следното:

Тези констатации допълват доказателствата, че мръсният въздух е свързан с по-висок риск от инфаркт при непушачи.“

До 11 000 смъртни случая в Обединеното кралство от сърдечни заболявания и проблеми с кръвообращението годишно може да са причинени от замърсяването на въздуха, причинено от трафика.

Европейското дружество по кардиология ще чуе констатациите тази седмица.

Авторът на изследването д-р Инса де Бюр-Стокбургер също говори за връзката между замърсяването на въздуха и сърдечните удари. Според нея мръсният въздух е рисков фактор за сърдечни удари и са необходими повече усилия за намаляване на замърсяването от трафика и горенето.

Болестите на сърцето и кръвообращението причиняват един на всеки четири смъртни случая в Обединеното кралство, като един на всеки осем мъже и една на всеки 14 жени умират от тази причина.

Всяка година 80 000 души постъпват в болница в Англия след инфаркт.

вредни емисии вредни газове азотни оксиди трафик двигател с вътрешно горене дизелови автомобили проучване изследване