Volvo, закупено онлайн? Шведската марка прави голяма стъпка в тази посока

Компанията създава IT хъб със 700 работни места в Стокхолм

Volvo XC90 recharge

, Volvo

Volvo XC90 Recharge

П андемията засили онлайн търговията, колкото и сега някои да опитват да ни убеждават, че сме започвали да се връщаме към старите си навици.

Има и нещо друго - много от хората, притещаващи Volvo, до такава степен вярват на марката, че биха си избрали кола виртуално и така биха я поръчали. Има причини доверието да е такова.

Днес Volvo официално обяви, че открива технологичен хъб в столицата Стокхолм. В него ще работят 700 души, специалисти в софтуерното инженерство, онлайн технологиите и анализа, продуктовия мениджмънт, онлайн бизнеса, работата с клиентите и маркетинга.

Все специалисти от модерни професии.

Volvo

Каква ще е тяхната работа? Volvo от години говори за трансформация на целия бизнес и ние сме свидетели, че тя се случва. Сред целите на марката е до средата на десетилетието половината й автомобили да се продават онлайн. И половината да са електромобили. И за двете се иска модерен и надежден софтуер, като желанието на компанията е той да се разработва “in-house”. Като начало - поне половината от него.

С други думи Volvo прави собствен IT хъб с всичките му прилежащи професии и функционалности.

Представете си как искате да влезете в сайта й и да разгледате колите, за да си изберете. Или просто да разгледате, нали понякога така казваме, преди да си купим нещо. Та вие ще искате да огледате автомобила, да “седнете” в него, да се “повозите”, да го “опитате”. Това си е една виртуална руалност, за която се изисква много работа.

В този хъб Volvo иска да привлече специалисти от цял свят. Нищо чудно и българи да заработят там, имайки предвид, че сме добри в изредените специалности. Самият Стокхолм е родно място на няколко технологични компании, променящи света и е избран по тази причина. Има базата. Да не говорим, че “даунтауна” му е много приятно място - който е ходил, знае.

Volvo

Процесът по набиране на екипа вече е стартирал, казва Ханна Фагер, директор на корпоративните функции във Volvo Cars.

За онлайн търговията, особено от този тип, се иска директна връзка с клиента, бърза реакция и т.н. Все неща за графата “доверие”. А Volvo подчертава, че се стреми към лидерство при покупките, направени по интернет.

Разбира се, софтуерът за самите автомобили става все по-сложен и все по-неделима част от тях. За всичко това ще се грижи хъбът, а в офисите му ще бъдат и хората, отговарящи за бизнеса в тази част на Швеция.

Volvo C40 Recharge хъб технологии Italdesign Стокхолм онлайн продажби