М иналата година не беше лоша за всички. Сред онези, които имат с какво да се похвалят в нея по отношение на финансови резултати и продажби, е Volvo.
Шведската компания отчита 26,5 милиарда евро приходи, което е увеличение спрямо 2020 г., когато са регистрирани 24,76 млрд. Печалбата пък възлиза на 14,02 млрд. Това са рекордни стойности.
Продадени са общо 698 693 автомобила - с 5,6 процента повече в сравнение с 2020 г., когато са били пласирани 661 713.
Категоричен първенец сред моделите е луксозният SUV XC60, реализирал 215 635 продажби. Подгласник е по-малкият XC40 - 201 037. Третото място е за флагмана ХС90 - 108 231.
Очаквано по-малък е броят на сделките със седаните и комбитата. S60 и S90 общо са пласирали малко под 100 хиляди, а V60 и V90 - 76 600.
И всичко това въпреки кризата с доставките на полупроводници (заради недостига на чипове), рестрикциите, инфлацията и въобще всички последствия покрай COVID-19.
34 процента от продажбите са дошли от хибриди и електромобили (съответно 28% и 6%), което дава оптимизъм на шефовете на компанията, че поставената цел до 2030 г. двигателите с вътрешно горене в гамата да отидат в историята, може да се осъществи.
Volvo очаква през тази година да удвои пазарната реализация на ЕV, след като от лятото ще може да произвежда по 150 000 автомобила годишно.
В заключение скандинавците очакват 2022 г. да е още по-добра във финансите и продажбите като цяло. Кризата заради доставчиците на чипове ще започне да отминава, както и тази с COVID-19. А интересът към EV да расте, прогнозира Volvo.