Т ова е последната голяма стратегическа промяна за компанията, която се отказа да мине изцяло на ток до 2030 г., а по-рано тази година заяви, че вече не се стреми да получава половината от глобалните си продажби чрез онлайн канали.
Това решение на Volvo ще позволи на марката да се концентрира върху „основните предложения за клиенти и предстоящото въвеждане на нови продукти [и] повишаване на оперативната ефективност“, казаха от компанията пред Automotive News.
Американската версия на програмата се сблъска със силна съпротива от дилъри в Калифорния, след като беше стартирана там през 2018 г. Въпреки това Volvo рестартира програмата през 2023 г., което включва връщането й в Калифорния.
Care by Volvo е плод на въображението на бившия главен изпълнителен директор Хакан Самуелсон, който насрочи стартирането на абонаментната програма да съвпадне с дебюта на първия компактен SUV на автомобилния производител, XC40, през септември 2017 г.
„Неговата визия беше ясна“, каза маркетинговият експерт на Volvo Томас Андерсон пред Automotive News Europe тогава, когато беше попитан за визията на Самуелсон. „Наслаждавайте се на автомобила. Ние ще се погрижим за останалото.“ Андерсон го нарече „революция за търговската част на бизнеса“.
При пускането си на пазара Volvo искаше клиентите да подпишат двугодишен договор за €699 на месец, срещу който ще получат поддръжка, застраховка, смяна на гуми, както и цифрови консиерж услуги като зареждане с гориво, почистване и дори доставка на пакети до автомобил.
Ключова разлика между абонамента и традиционния лизинг беше, че нямаше авансово плащане и балонно плащане в края на договора.
През 2021 г. Volvo обвърза Care by Volvo с бъдещето си като производител само на електрически автомобили.
[article]9482[/article]
Още през февруари ръководителите на Volvo цитираха положителни числа, свързани с абонаментната схема.
Аксел Зурхаузен, който ръководи програмата Care by Volvo в Германия, каза пред Automotive News Europe, че абонаментите са се увеличили с 8 процента миналата година, което представлява около 10 процента от общия обем на автомобилния производител. Той каза, че програмата има около 6500 клиенти.