Volvo се отказа от амбицията си да продава само изцяло електрически автомобили през 2030 г. и вместо това ще използва като мост към бъдещето плъг-ин и меките хибридите.
Настоящата цел на компанията е да постигне 90% дял на продажбите на електрическите модели и плъг-ин хибридите през 2030 г. Останалата част до 100 ще е за меки хибридни задвижвания, които залагат основно на двигателя с вътрешно горене.
Ние сме категорични в нашето убеждение, че бъдещето ни е електрическо“, заяви главният изпълнителен директор Джим Роуън вчера, когато марката показа втория фейслифт на конвенционалния ХС90. „Въпреки това е ясно, че преходът към електрификация няма да бъде линеен и клиентите и пазарите се движат с различна скорост в тази посока."
Volvo е последният от производителите, принуден да променя политиката си. Това накара производители като Mercedes-Benz Group и Volkswagen да намалят своите EV амбиции, като VW обмисля безпрецедентно затваряне на фабрики в Германия, за да намали разходите.
Volvo Car, собственост на Geely, също попадна под кръстосания огън на търговския конфликт с Пекин относно субсидирането на неговата EV индустрия. Компанията произвежда електрически модели в Китай, които са засегнати от митата в САЩ и Европейския съюз.
През юли Volvo леко понижи прогнозата си за продажби на автомобили за тази година поради митата на ЕС. През юни компанията отложи доставките в САЩ на своя EX30 за следващата година, след като Вашингтон наложи тарифа от над 100% върху вноса на китайски електромобили.