Е дин от ключовите въпроси на автомобилната електрификация е какво е бъдещето на Volkswagen Golf. По-рано тази година в престижна германска медия бе написано, че деветото поколение на бестселъра е под въпрос.
И като модел в съответния сегмент, и като име най-вече. Няма да стане така, ако се съди по интервю на шефа на марката Томас Шафер пред Autocar.
Според него фирмата няма да премахме името Golf, а моделът може да стане част от електрическата линия ID. Настоящото осмо поколение трябва да бъде пенсионирано около 2027-2028 г. след фейслифт.
Практиката с името ID ще остане, каза Шафер, тъй като вече е добре познато на купувачите и се свързва с VW нулеви емисии.
Имаме емблематични марки като Golf и GTI. Би било лудост да ги оставим да умрат и изчезнат. Ще се придържаме към линията ID, но емблематичните модели ще си останат с имената.“
Той даде пример с Volkswagen ID. Buzz. По същия начин „може да има ID. Golf“, рече босът и заключи:
В никакъв случай няма да изоставим името Golf.“
Шафер също така даде да се разбере, че Golf няма да бъде заместител на Volkswagen ID. 3 и че двата модела се считат за отделни по размери и позициониране.
ID 3 никога не е бил наследник на Golf, той е по-скоро Golf Plus“, каза още босът, уверявайки отново, че в представите на компанията има място и за двата.
Горното идва покрай коментарите за местата на Golf и ID. 3 в бъдещата чисто електрическа гама. Излиза, че Golf ще се настани между предстоящия градски ID. 2 и ID. 3 и ще разчита на платформата SSP, която трябва да замени днешната MEB EV.